کد خبر: ۱۶۷۷۴۰
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۲/۱۸

ایران چهارمین تولیدکننده بزرگ اوپک شد
با تولید روزانه ۲.۳ میلیون بشکه نفت:

ایران چهارمین تولیدکننده بزرگ اوپک شد

تولید نفت ایران با افزایش ۸۰ هزار بشکه ای به ۲.۳۵ میلیون بشکه در روز رسید که با پیشی گرفتن از کویت، چهارمین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آرگوس مدیا اعلام کرد: تولید نفت ایران در ماه آوریل با افزایش ۸۰ هزار بشکه ای به ۲.۳۵ میلیون بشکه در روز رسید که با پیشی گرفتن از کویت، چهارمین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک شد.

براساس این گزارش، افزایش تولید با مذاکرات احیای برجام ، مصادف شده و اگر به سرانجام برسد، تحریم های آمریکا علیه صادرات نفت ایران حذف خواهد شد. برخی تحلیلگران انتظار دارند مذاکرات ظرف مدت شش تا هشت هفته به نتیجه برسد و برآورد کردند صادرات ایران دست کم به ۶۵۰ هزار بشکه در روز برسد که عمده آن به پالایشگاه های چینی خصوصی صادر می شود.

دومین افزایش بزرگ تولید مربوط به عربستان است با این حال این کشور همچنان حدود یک میلیون بشکه در روز پایین تر از سهمیه ۹.۱۲ میلیون بشکه در روز که تحت توافق اوپک پلاس تعیین شده، تولید می کند. ریاض قرار است یک میلیون بشکه در روز کاهش تولید داوطلبانه را به تدریج احیا کند و ۲۵۰ هزار بشکه در روز در ماه مه و ۳۵۰ هزار بشکه در روز در ژوئن و ۴۰۰ هزار بشکه در روز در ژوییه به تولید اضافه کند. افزایش فصلی مصرف داخلی نفت به معنای آن خواهد بود که رشد تولید به صادرات بالاتر این کشور منتهی نخواهد شد.

مجموع تولید اوپک پلاس شامل ۹ تولیدکننده غیرعضو اوپک و بدون در نظر گرفتن ایران، لیبی و ونزوئلا که از مشارکت در توافق کاهش تولید معاف هستند در آوریل ۲۶۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت اما پایین سهمیه تولید ۳۵.۲ میلیون بشکه در روز ماند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ