کد خبر: ۱۶۷۸۶۴
۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۲/۲۱

هیچ منافاتی با اعمال تحریم‌ های جدید غیرهسته ای علیه ایران نیست
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

هیچ منافاتی با اعمال تحریم‌ های جدید غیرهسته ای علیه ایران نیست

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اعلام اینکه برجام هیچ منافاتی با اعمال تحریم‌ های جدید غیر هسته ای علیه ایران ندارد از لغو تحریم‌های ناسازگار با این توافق در صورت بازگشت واشنگتن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس  به نقل از رویترز، ند پرایس با اشاره به اینکه توافق برجام دست آمریکا را برای اعمال تحریم‌های غیرهسته‌ای علیه ایران نبسته، گفت: تحریم‌ جدید مغایر با برجام نیست. کاخ سفید برنامه‌ای برای رفع تحریم‌های غیرهسته‌ای تهران ندارد و در صورت بازگشت به برجام تنها تحریم‌های ناسازگار با این توافق را لغو خواهد کرد.

وی افزود: در برجام هیچ‌ بندی برای جلوگیری از تحریم‌های مرتبط با مسائل دیگر وجود ندارد. لذا از آنها به عنوان اهرم فشار برای پاسخگو کردن تهران استفاده خواهد شد.

بر اساس این گزارش، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم طی کنفرانس خبری در بروکسل درباره مذاکرات وین گفت: رایزنی ایران و قدرت های جهانی در مرحله سرنوشت سازی قرار دارد و چند هفته آینده برای احیای توافق هسته ای حیاتی خواهند بود.

وی افزود: باید خوشبین بود. جرا که هنوز چند هفته ای فرصت باقی مانده اما کلی کار لازم است و زمان محدود است. امید است مذاکرات بدون وقفه انجام شوند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ