کد خبر: ۱۶۷۸۹۵
۰:۱ - ۱۴۰۰/۲/۲۲

ابلاغ تزریق۲۰۰ میلیون دلار به بورس و دو مصوبه دیگر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت
به وزیران اقتصاد و کشور و نوبخت و همتی اعلام شد:

ابلاغ تزریق۲۰۰ میلیون دلار به بورس و دو مصوبه دیگر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت

مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت درباره تزریق سه هفته ای۲۰۰ میلیون دلار به بورس، منع اعطای وام خرید سهام به هلدینگ ها و اقامت 5 ساله به اتباع خارجی با سرمایه گذاری ابلاغ شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور، تصمیمات جلسه ۷ اردیبهشت ستاد هماهنگی اقتصادی دولت را که به تأیید رئیس جمهور رسیده به وزیران اقتصاد و کشور و روسای برنامه و بودجه و بانک مرکزی ابلاغ  کرد.

این مصوبات مربوط به سه بند اول بسته حمایتی از بازار است که در ستاد اقتصادی دولت به تصویب رسید.

براین اساس، بانک مرکزی در اجرای مصوبه شورای عالی امنیت ملی ظرف مدت سه هفته نسبت به فروش تدریجی ۲۰۰ میلیون دلار از منابع ارزی به حساب صندوق توسعه ملی اقدام و منابع حاصل را به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز می کند.

همچنین مقرر شده به  منظور حمایت از تأمین مالی بنگاه های اقتصادی از طریق بازار سرمایه، بانک مرکزی به فوریت نسبت به لغو بخشنامه ها و مصوبات ممنوعیت اعطای تسهیلات برای خرید سهام به شرکت های سرمایه گذاری، هلدینگ و کارگزاری ها اقدام  کند.

سرمایه گذاری در خرید سهام شرکت های پذیرفته شده در بازار سرمایه جزو مصادیق سرمایه گذاری قابل قبول برای اعطای اقامت ۵ ساله به اتباع خارجی است.

بنابراین گزارش، ترتیبات اجرایی این موضوع با همکاری وزارت اقتصاد و وزارت کشور در شیوه نامه مربوط لحاظ می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۲/۲۲
0
0
پاسخ
برای اینکه سرمایه از این بازار خارج نشود باید هر چه زودتر بانک مرکزی نسبت به ابلاغ پرداخت تسهیلات بکارگزاریها اقدام کند غیر از این باز باید شاهد صفهای فروش سکنین وسواستفاده برخی از حقوقیها باشیم چرداخت تسهیلات باعث عدم خروج سرمایه وتشویق بمعامعلات گردد
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ