کد خبر: ۱۶۷۹۵۰
۰:۰ - ۱۴۰۰/۲/۲۳

سازمان بورس تکلیف قدیمی را انجام داد / درخواست مجوز کارگزاری جدید از خرداد

سازمان بورس تکلیف قدیمی را انجام داد / درخواست مجوز کارگزاری جدید از خرداد

سازمان بورس تکلیف سال گذشته را بعداز ۹ ماه آماده و اعلام کرد با دریافت نظرات و تصویب دستورالعمل، ارسال درخواست مجوز تاسیس کارگزاری از هفته دوم خرداد امکان پذیر می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی تکلیف سازمان بورس برای لغو انحصار تاسیس کارگزاری ها که طبق مصوبه سال گذشته هیأت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار ، دستورالعمل صدور مجوز دیروز توسط هیات مدیره نهاد ناظر بازار سرمایه تصویب و مقرر شد تا با انتشار نسخه اولیه (اینجا )، نظر فعالین بازارسرمایههم تا ٣١ اردیبهشت دریافت و بررسی شود .

طبق برنامه اعلامی ، نسخه نهایی این دستورالعمل هفته اول خرداد توسط هیات مدیره سازمان بورس تصویب و متقاضیان دریافت مجوز تاسیس شرکت کارگزاری می توانند از هفته دوم خرداد براساس فراخوان ، اقدام به ارسال درخواست کنند.

براساس این گزارش، سازمان بورس مکلف بود تا ۳۱ مرداد سال گذشته ، دستورالعمل جدید مربوط به مجوز تأسیس و فعالیت کارگزاری در بورس با رعایت مواد ۲ و ۳ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار به نحوی تنظیم کند که در آن تمامی شرایط تخصصی و حرفه ای مربوط به کسب و کار تأسیس کارگزاری و حتی محدودیت‌های زیرساختی، فنی و نظارتی موجود لحاظ شود.

با این اوصاف با تصویب دستورالعمل جدید، دستورالعمل صدور مجوز تأسیس و فعالیت کارگزاری در بورس مصوب ۳۱ شهریور ۸۶ هیات مدیره سازمان بورس ملغی می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ