کد خبر: ۱۶۸۰۳۱
۱:۵ - ۱۴۰۰/۲/۲۶

آمارهای منفی ۸ ساله و پیش بینی کسری بودجه و قیمت دلار+ انتقاد از مسئولان بورس
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد:

آمارهای منفی ۸ ساله و پیش بینی کسری بودجه و قیمت دلار+ انتقاد از مسئولان بورس

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام آمارهای منفی از عملکرد ۸ ساله دولت و پیش بینی کسری ۳۵۰ هزار میلیارد تومانی و دلار ۱۵ هزار تومانی،گفت: مسئولان بورس با عمل غیرحرفه ای،سبب ضرر سهامداران شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه تبیین ابعاد اقتصادی دولت آینده در دانشگاه آزاد میمه ، گفت: شرایط فعلی اقتصاد ، ویژه و آمارهای مناسب نیستند . به طوری که از  از سال ۹۲ تا ۹۹ ، دو متغیر درآمد و پس انداز ملی با کاهش پنج درصدی سالانه مواجه شده اند .

وی افزود: مدیریت سرمایه نیز مناسب نبود و شاخص بهره وری طی ۸ سال گذشته منفی بود و میزان سرمایه گذاری خارجی بیش از سه میلیارد دلاری در سال ۹۲ ، سال گذشته به ۱.۲ میلیارد دلار نزول کرد. نرخ تورم سال ۹۸ حدود ۴۱ درصد بود و با افزایش دلار طی هشت سال گذشته ، ارزش پول ملی حدود ۱.۷ برابر کم شد . رشد اقتصادی ۸ سال گذشته نیز با احتساب نفت ، کمتر از یک درصد بود.

این نماینده مجلس ادامه داد: علاوه براین درحالی کسری بودجه سال جاری ۳۵۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی می‌شود که می توان با مدیریت تنها پنج درصد دارایی‌های بلااستفاده دولت و جلوگیری از فرار مالیاتی، بخش قابل توجهی از کسری بودجه را جبران کرد .

پور ابراهیمی با تاکید بر اینکه طی هشت سال گذشته برای حل مشکلات اقتصادی به توان داخلی اتکا نشد و نگاه به خارج از کشور و مذاکرات هسته ای بود.، ادامه داد: نباید همه چیز را به مذاکرات خارجی گره زد . چون دشمن از این وضعیت سوءِ استفاده می کند و بیشتر فشار می‌آورد.

وی با توصیه به ارتقای اقتصاد ملی ، شرطی نکردن اقتصاد ، تدوین قوانینی برای مالیات بر عایدی و بانکداری اسلامی و اصلاح قانون بانک مرکزی و استفاده از رویکرد تخصصی و ارز دیجیتال ، مدعی شد اقتصاد ایران با همین شرایط سخت ، توان شکوفا شدن را دارد و دلار باید ۱۵ هزار تومان باشد.

پورابراهیمی افزود: مسئولان بازار سرمایه هم تخصصی و حرفه ای عمل نکردند و با تصمیمات غیرکارشناسی سبب شدند سهامداران متضرر شوند ولی پیش بینی می ش.د سودآوری بهتر شود .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ