کد خبر: ۱۶۸۰۴۹
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۲/۲۶

اثر۲ عامل در تغییر جهت بورس و بازگشت اعتماد سهامداران با تزریق۲۰۰ میلیون دلار
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

اثر۲ عامل در تغییر جهت بورس و بازگشت اعتماد سهامداران با تزریق۲۰۰ میلیون دلار

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اثر دو عامل بر تغییر روند بازار و سبزپوشی شاخص گفت: تزریق ٢٠٠ میلیون دلار منابع به صندوق تثبیت می تواند در بازگشت اعتماد سهامداران نقش داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پیمان حدادی با اشاره به بازگشت رشد به معاملات بورس در روزهای اخیر به ایرنا اعلام کرد: طی روزهای اخیر چند نکته مثبت در معاملات مشاهده شد که به شدت روند بازار را تحت تاثیر قرار دادند و با تغییر مسیر، زمینه ایجاد خوش بینی هایی را برای سرمایه گذاری در این بازار ایجاد کردند.

در معاملات هفته گذشته با نزدیک شدن به پایان هفته حجم معاملات افزایش یافت. این موضوع با افزایش قیمت سهم ها صورت گرفت که عمدتا جزو سهام بنیادین و شاخص ساز بودند. با مخابره این دو نکته مثبت بعد از مدت ها روند بازار تغییر کرد و منجر به سبزپوشی شاخص بورس شد.

متقارن کردن دامنه نوسان موضوعی مهم تلقی می شود که اجرای آن از مدت ها قبل از سوی شورای عالی بورس و سازمان بورس مطالبه شد. اکنون با تصمیم گیری هیات مدیره سازمان بورس می توان شاهد بهبود هر چه زودتر معاملات و ایجاد تعادل در شاخص بورس بود. با کاهش حجم دامنه مبنا به ١.٥ میلیارد تومان، سیاست گذار به درستی به سمت کاهش حجم مبنا رفته و این دو اقدام باعث می شود تا نمادهایی که در دو ماه گذشته با فشار فروش مواجه شدند، زودتر به قیمت تعادلی برسند و در نتیجه نقدینگی در سهامی که با صف فروش همراه بودند و به صورت قفل شده هستند زودتر آزاد و به بازار تزریق شوند.

در این میان مصوبه جدید ستاد اقتصادی دولت منتشر شد که مهمترین بند آن مربوط به اختصاص ٢٠٠ میلیون دلار منابع از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه است که قرار است تا سه هفته آینده به بازار تزریق شود. شاید رقم اعلامی، عدد بالایی برای بازار سرمایه نباشد اما می تواند در بازگشت اعتماد، قدمی رو به جلو برای بهبود وضعیت و کاهش هیجان ایجاد شده از سوی سهامداران باشد. مصوبات سران قوا بطور حتم در میان و بلند مدت تاثیر مثبتی را بر روند بازار خواهند گذاشت و سهامداران نباید در کوتاه مدت در انتظار تاثیر ١٠٠ درصدی این تصمیمات در معاملات باشند.

مسایل تهدید کننده معاملات

بازار سرمایه این روزها به شدت پیگیر اخبار ثبت نام نامزدهای رییس جمهوری است که چه افرادی با چه دیدگاه سیاسی و اقتصادی وارد می شوند چرا که سیاست های به کار گرفته شده از سوی رییس جمهور جدید می تواند بر تعیین مسیر بازار تاثیرگذار باشد و با توجه به اقدامات انجام شده روزهای بهتری را رقم بزنند. همیشه در این برهه از زمان تا حدودی میزان ریسک و احتیاط سرمایه گذاری در بین سرمایه گذاران افزایش می یابد اما بعد گذر از این زمان و مشخص شدن نتیجه انتخابات، معاملات بورس راه را پیدا خواهد کرد و نقدینگی بیشتری به این بازار ورود می کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام



 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ