کد خبر: ۱۶۸۰۷۱
۰:۰ - ۱۴۰۰/۲/۲۷

فهرست ۳۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری در چارچوب مصوبه شورای نگهبان
با پایان فرآیند ثبت‌نام ۵ روزه داوطلبان مشخص شد:

فهرست ۳۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری در چارچوب مصوبه شورای نگهبان

با پایان ثبت‌نام ۵ روزه داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ۵۹۲ نفر نام‌نویسی کردند که تنها ۳۶ داوطلب در چارچوب مصوبه انتخاباتی شورای نگهبان هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ۵۹۲ داوطلب برای حضور در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم با مراجعه به ستاد انتخابات ثبت‌نام کردند اما در این میان، تنها ۳۶ داوطلب در چارچوب مصوبه انتخاباتی شورای نگهبان هستند.

پیش از این نیز شورای نگهبان مصوبه‌ای را به وزیر کشور ابلاغ و شرایط ثبت‌نام‌کنندگان را بر اساس ۴ شرط رجل سیاسی، مذهبی، مدیر و مدبر تعیین کرد اما وزارت کشور با دستور رئیس‌جمهور و تفسیر حقوقی معاونت حقوقی از اجرای این مصوبه سر باز زد. شاید مهمترین دلیل نام‌نویسی ۵۹۲ داوطلب در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم، عدم اجرای مصوبه شورای نگهبان از سوی وزارت کشور بود.

از میان ۶۰۰ داوطلبی که طی ۵ روز با مراجعه به ستاد انتخابات ثبت‌نام کردند، تنها ۳۶ نفر از مرحله اول عبور کرده و شورای نگهبان می‌تواند وارد بررسی صلاحیت آنها شود.

سوابق اجرایی چهره‌های سیاسی همچون محسن هاشمی، رامین مهمانپرست، محمدحسین قدیری ابیانه، مصطفی تاجزاده، محسن رهامی، محمدجواد حق‌شناس و محمد زارع فومنی نه در چارچوب بندهای الف، ب، ج ماده ۷۱ قانون خدمات کشوری است و نه در چارچوب سمت‌هایی است که شورای نگهبان در مصوبه اخیر اعلام کرده بنابراین اصلاً پرونده افراد فوق روی میز شورای نگهبان قرار نخواهد گرفت.

فهرست ۳۶ داوطلب مجاز به تفکیک اصلاح‌طلب-اعتدالی، نیروهای انقلاب و مستقلین:

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ