کد خبر: ۱۶۸۰۸۸
۹:۴ - ۱۴۰۰/۲/۲۷

نقش تامین سرمایه پالایشی ها در تامین ۳۰ میلیارد دلاری و راه اندازی میز تمام صنایع
رییس سازمان بورس مطرح کرد:

نقش تامین سرمایه پالایشی ها در تامین ۳۰ میلیارد دلاری و راه اندازی میز تمام صنایع

رییس سازمان بورس از راه اندازی میز صنعت برای تمام صنایع خبر داد و گفت: با اعطای مجوز تاسیس تامین سرمایه به پالایشی ها، انتظار می رود ۳۰ میلیارد دلار سرمایه برای پیشبرد اهداف تامین شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد علی دهقان دهنوی در جلسه مجازی با مدیران پالایشگاه شیراز، بندرعباس و انجمن پالایشگاه نفت، برگزاری جلسات میز صنعت را راهی برای رفع دغدغه‌ها و مسایل مربوط به صنایع بورسی دانست و گفت: با هم اندیشی می‌توان برای تامین مالی شرکت‌ها، افزایش سرمایه گذاری ها و حل مشکلات راه‌حل‌هایی پیدا کرد. از این پس برای تمامی صنایع بورسی، میز صنعت مرتبط برگزار می شود.

وی افزود: در این جلسه که به بررسی مسایل صنعت پالایشی اختصاص دارد، مشکلات موجود مطرح و موانع و چالش های این حوزه رفع می شود. بخش مهمی از بازار سرمایه مربوط به صنعت پالایشی و شرکت های این حوزه است. باید برای تامین مالی پروژه های این صنعت و افزایش سرمایه‌گذاری در آن از فرصت‌های بازارسرمایه استفاده کرد. می‌توان قدرت بازار سرمایه را در کنار قدرت و توان صنایع قرار داد تا فعالیت ها به نحو بهتری پیش روند. 

این مقام مسئول با بررسی مسایل و مشکلات شرکت های فعال حوزه پتروپالایشی ادامه داد: منافع ۵۷ میلیون نفر سهامدار در شرکت‌های مختلف و مسایل مربوط به این بازار ظهور و بروز پیدا می کند. از طرفی بخش بزرگی از سهامداران سهام عدالت که حدود ۵۰ میلیون نفر می شوند مالک سهام شرکت‌های پالایشی بزرگ هستند. بنابراین سیاست‌گذاری‌ها و مقررات‌گذاری‌ها بر ارزش دارایی‌های مردم تاثیرگذار است و قانون‌گذار نباید بدون توجه به منافع سهامداران خرد تصمیم گیری کند البته این توجه و ملاحظه بوجود آمده است.

دهقان دهنوی سازمان بورس را حامی منافع سهامداران بخصوص سهامداران خرد دانست و عنوان کرد: در سمت دیگر میز صنایع، مدیران شرکت ها هستند که از مشکلات مربوط به صنعت اطلاع دارند. انجمن ها، اتحادیه‌ها و تشکل‌هایی که در هر صنعتی قرار دارند، نقش مهمی در هم افزایی مسایل صنایع مختلف ایفا می کنند. با حضور مدیران و نمایندگان اصناف در میز صنعت سازمان بورس، همه توان فکری و اجرایی در کنار هم جمع و راهکارهای عملی و اجرایی برای رفع مشکلات تدوین می شود.

۳۰ میلیارد دلار نیاز برای افزایش کارایی در صنعت پتروشیمی

وی با اعلام تاسیس شرکت‌های تامین سرمایه صنعت پالایشگاهی تصریح کرد: با اعطای مجوز تاسیس شرکت های تامین سرمایه به شرکت‌های پالایشگاهی، انتظار می رود این تامین سرمایه ها حدود ۳۰ میلیارد دلار سرمایه برای پیشبرد اهداف صنعت پالایشگاهی تامین کنند. البته این رقم مقداری ارزی و مقداری ریالی است.

رییس سازمان بورس اضافه کرد: برای تامین این میزان سرمایه می توان از انواع روش ها و ابزارهای موجود در بازار سرمایه بهره برد. افزایش سرمایه شرکت ها، انتشار اوراق، تشکیل صندوق پروژه های اختصاصی برخی از این موارد هستند. بنابراین باید از اکنون برای آینده این صنعت برنامه مشخصی داشت. سازمان بورس هم کمک می‌کند تا با کمک همه ابزارها، تامین مالی لازم در این صنعت انجام شود.

دهقان دهنوی یکی از اولویت های سازمان بورس را مبارزه با محدودیت ها دانست و گفت: بسیاری از محدودیت های موجود مانند ثبت سفارش و تعهد ارزی باید کنار رود. به محض رفع مسایل تحریمی باید این محدودیت ها به سرعت برداشته شود، زیرا این موضوع اثر زیادی بر سودآوری شرکت ها دارد. مدیران شرکت های پالایشی در خصوص طرح ها و برنامه ها بخصوص برنامه های توسعه ای باید بطور صادقانه و با سرعت اطلاع رسانی کنند تا سهامداران در جریان وقایع قرار بگیرند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ