کد خبر: ۱۶۸۱۱۹
۰:۰ - ۱۴۰۰/۲/۲۸

مزایای عرضه محصولات معدنی در بورس کالا از نگاه نماینده مجلس

مزایای عرضه محصولات معدنی در بورس کالا از نگاه نماینده مجلس

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، عرضه محصولات معدنی در بورس کالا را موجب ایجاد شفافیت در کل زنجیره فولاد، رانت زدایی و رونق تولید اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن زنگنه با اشاره به عرضه محصولات معدنی در بورس کالا گفت: با ورود محصولات معدنی به بورس کالا، شفافیت در کل زنجیره فولاد سایه می اندازد و با کل حلقه های تولید با یک رویکرد رفتار می شود. این اتفاق به سود تولید بوده و رانت را از بین می برد.

وی افزود: با عرضه سنگ آهن و سایر محصولات معدنی، رویه ای مطلوب و منطقی بر کل زنجیره حاکم شده و دیگر خبری از رانت در بخشی خاص نخواهد بود.

این نماینده مجلس ادامه داد:  باید شرایط عرضه گسترده محصولات معدنی در بورس فراهم شود. زیرساخت ها برای این اقدام آماده شده و امید است با استمرار این عرضه ها به زودی چتر شفافیت بر کل زنجیره فولاد سایه اندازد.

زنگنه گفت: سنگ آهن، کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی از محصولات بالادستی تولید فولاد هستند و از آنجایی که سهم قابل توجهی در اشتغال زایی و تولید دارند، باید با ایجاد روال منطقی و اقتصادی، زمینه رشد سرمایه گذاری در این بخش را افزایش داد و عرضه در بورس کالا نقش مهمی خواهد داشت. 

وی افزود: یکی از مزایای بزرگ عرضه زنجیره تولید فولاد در بورس این است که امکان سیاست گذاری صحیح را به مسئولان می دهد. به طوری که ایجاد یا لغو تعرفه و محدودیت های صادراتی را به مراتب کارآمدتر از گذشته می کند. زیرا همه آمارهای تولید و مصرف، واقعی می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ