کد خبر: ۱۶۸۲۱۲
۰:۰ - ۱۴۰۰/۲/۳۰

مذاکره
مدیرعامل خبر داد:

مذاکره "ذوب" با راه آهن برای ساخت و توسعه تجهیزات ریلی

مدیرعامل ذوب آهن با اشاره به مذاکره با راه آهن برای ساخت و توسعه تجهیزات ریلی از تحویل ریل UIC۵۴ در خرداد خبر داد و گفت: برای تولید مقاطع ریل طویل تر باید از برنامه های توسعه راه آهن مطلع شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، منصور یزدی زاده در هفتمین کنفرانس بین المللی حمل و نقل ریلی در مهندسی راه آهن گفت: تولید ریل آرزوی دیرینه ای بود که ذوب آهن بر این خواسته جامه عمل پوشاند و ایران را با تولید ریل استاندارد EN۱۳۶۷۴ در بین تولید کنندگان ریل دنیا قرار داد. فرآیند تولید ریل از فولاد تا مرحله نورد با چالش های فراوانی همراه بود اما ذوب آهن با وجود بهره مند نبودن از یارانه انرژی و سهمیه مواد اولیه از این آزمون نیز سربلند خارج شد.

وی افزود: ریل زبانه سوزن، جدیدترین ریل تولیدی است و به دلیل نقش مهمی که در خطوط ریلی دارد از آن به عنوان کلید توسعه حمل و نقل ریلی ذکر می شود. در زمینه ساخت و توسعه تجهیزات ریلی مانند چرخ و محور نیز ذوب آهن مطالعاتی انجام داده و با راه آهن مذاکرات خوبی داشته تا از مسیر این مشارکت، چنین تجهیزاتی نیز تولید شود.

یزدی زاده ادامه داد: در کنار تحویل محموله ۶۰ هزار تنی ریل به مترو تهران، ریل UIC۵۴ نیز در خرداد ماه تحویل داده می شود. ذوب آهن توانایی تولید ریل ۱۲۰ متری را دارد و برای تولید مقاطع ریل طویل تر نیاز است از برنامه های توسعه راه آهن مطلع باشد و بر این اساس برنامه های تولید را تنظیم کند. این  با تولید ریل،جریان تحریم را در هم شکست. امروز همه باید برای حمایت از صنعت حمل و نقل ریلی به عنوان یک صنعت پاک و ایمن متعهد باشند و برای توسعه آن با همدلی و هم افزایی تلاش کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ