کد خبر: ۱۶۸۷۰۶
۰:۰ - ۱۴۰۰/۳/۱۲

مشخصات شرکت ۹۰ میلیاردی و آماده عرضه اولیه ۲۵ درصدی سهام
در بازار دوم معاملات فرابورس رقم خورد:

مشخصات شرکت ۹۰ میلیاردی و آماده عرضه اولیه ۲۵ درصدی سهام

شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران با سرمایه ۹۰ میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات فرابورس درج شد و در صف عرضه اولیه ۲۵ درصدی سهام ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از ۱۰ خرداد با نماد "شکام" در گروه محصولات شیمیایی به عنوان صد و چهل و ششمین شرکت در بازار دوم فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه 25 درصدی سهام بایستد.

تاریخچه و موضوع فعالیت

طبق بررسی های بورس پرس، شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز ۲۷ آبان سال ۷۴ بصورت سهامی خاص تاسیس و در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید. نشانی مرکز اصلی شرکت در خیابان سهروردی شمالی و کارخانه در شهر اراک واقع است.

موضوع فعالیت شرکت شامل تولید و توزیع مواد شیمیایی و پتروشیمی، مواد آرایشی و بهداشتی و تولید مواد موثره دارویی و خرید و فروش در داخل و خارج، واردات ماشین آلات و تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز، احداث ،خرید، مشارکت، تاسیس و تکمیل و بهره‌برداری از کارخانجات تولیدی صنایع شیمیایی و پتروشیمی و ... است.

میزان سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه شرکت با ۱۵۳ نیروی انسانی در بدو تاسیس ۵ میلیون تومان بوده که طی یازده مرحله افزایش سرمایه به ۹۰ میلیارد تومان رسیده و در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش سرمایه ندارد.

این شرکت متعلق به خانواده موسوی است که فعالیت‌های تولیدی متعددی در حوزه های صنایع پایین دستی پتروشیمی از دهه ۶۰ تا ۸۰ داشته و پس از پایان جنگ با شروع توسعه صنایع پتروشیمی، اقدام به ورود به سرمایه گذاری و فعالیت های تولیدی در حوزه میان دستی پتروشیمی و در جوار پتروشیمی شازند کردند.

هدف از حضور در بازار سرمایه

هدف از حضور این شرکت در بازار سرمایه توسعه فعالیت ها و اجرای طرح‌های توسعه، برخورداری از معافیت مالیاتی، قابلیت توثیق سهام برای اخذ تسهیلات به منظور سرمایه گذاری جدید، افزایش نقدشوندگی دارایی ها، انتشار انواع صکوک در راستای تامین مالی پروژه ها، شفافیت مالی، سهامدار کردن نیروها و ورود سهامداران جدید به عنوان شرکای استراتژیک است.

سهم محصولات در بازار داخلی

سهم شرکت از ظرفیت تولید انواع الکل اتوکسیله در داخل ۳۳ درصد، انواع فنل اتوکسیله ۵۷ درصد، انواع اسید چرب اتوکسیله ۱۷ درصد، پلی اتیلن گلایکول تنها تولید کننده در داخل، کوکونات فتی اسید دی اتانول آمید ۱۸ درصد، بوتیل گلایکول بیش از ۲۷ درصد، پروپیلن گلایکول ۹۹.۵ درصد، کوکو آمیدو پروپیل بتائین بیش از ۴ درصد، دی سدیم لوریل اتر سولفو سوکسینات بیش از ۱۷ درصد، مونو اتیلن گلایکول ۲۰ درصد، دی اتیلن گلایکول ۲۹ درصد، پلی اتر پلی ال بیش از ۱۴ درصد، مترونیدازول تنها تولید کننده در داخل، ضد یخ ۴ درصد، مونو پروپیلن گلایکول ۹۹.۹ درصد، استامینوفن ۲۶ درصد، آسپرین ۵۰ درصد است.

برنامه توسعه

شرکت طرح های توسعه را در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار در جوار زمین و کارخانه فعلی تحت عنوان شهرک مواد اولیه دارویی اجرا کرده است. این فعالیت در قالب شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز بصورت مالکیت ۱۰۰ درصدی در تمام دارایی ها صورت می گیرد و برنامه ای برای مشارکت یا تاسیس شرکت جدید و مستقل وجود ندارد.

مشخصات طرح های توسعه

در همه طرح ها ۵۰ درصد هزینه ساخت از طریق تسهیلات تأمین مالی شده که مفروضات با دلار ۲۴ هزار تومانی، نرخ تورم ۱۸ درصدی، نرخ مالیات ۲۲ و نیم درصدی و نرخ وام ۱۸ درصدی با دوره بازپرداخت ۵ ساله در نظر گرفته شده است.

نحوه قیمت گذاری محصولات

محصولات تولیدی بر اساس مصوبات هیات مدیره با توجه به قیمت رقابتی و کشش بازار قیمت‌گذاری می‌شوند و محدودیتی بابت قیمت‌گذاری محصولات وجود ندارد.

خلاصه اطلاعات مالی ۵ سال اخیر

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ