کد خبر: ۱۶۸۷۲۰
۰:۱ - ۱۴۰۰/۳/۱۲

ارزیابی وعده های انتخاباتی، زمان پرداخت سود سهام عدالت و آزادسازی ۴۰ درصدی
وزیر اقتصاد اعلام کرد :

ارزیابی وعده های انتخاباتی، زمان پرداخت سود سهام عدالت و آزادسازی ۴۰ درصدی

وزیر اقتصاد با ارزیابی وعده نامزدهای ریاست جمهوری درباره بورس، یارانه و مالیات از پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت در مرداد خبر داد و شرط آزادی۴۰ درصد باقی مانده را منوط به شرایط بازارسهام دانست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرهاد دژپسند در حاشیه رونمایی از محیط آزمون تنظیم‌گری (سندباکس) بازار سرمایه درباره وعده‌های نامزدهای ریاست جمهوری گفت : برنامه وزارت اقتصاد، ارزیابی وعده‌های نامزدها نیست بلکه مردم باید اقدام به ارزیابی شعارها و برنامه‌ها کنند. دروغ نامزدها درباره عملکرد وزارت اقتصاد و دولت هم بی پاسخ نخواهد ماند .

وی ادامه داد: مردم و سهامداران درباره وعده نامزدها در بازار سرمایه واکنش نشان می‌دهند که مبنای صحت سنجی تلقی می شود. در این میان وعده‌ها  باید به گونه‌ای باشد که فضای سرمایه گذاری به ویژه بورس را متشنج نکند. به طوریکه صحبت های مطرح شده درباره درآمدهای مالیاتی در بودجه دولت ، دقت کافی ندارد و باید به طور مشخص اعلام شود که منظور از بودجه کل کشور، بودجه عمومی است یا منابع دولت ؟

این وزیر افزود: درآمدهای سال گذشته دولت ۵۷۱ هزار میلیارد تومان بود که سهم مالیات ۱۹۲ هزار میلیارد تومان بود ولی نباید انتظار داشت در بودجه سال جاری با توجه به رشد ۳۳ درصد به ۴۰۴ هزار میلیارد تومان برسد و درآمد مالیاتی ۱۰۹ درصد افزایش یابد که رقمی نشدنی است.

دژپسند در مورد زمان پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت هم توضیح داد: بعد از پرداخت نخستین مرحله واریز سود سهام عدالت در اواخر سال گذشته ، مرحله دوم سود تا قبل از عید قربان پرداخت خواهد شد. علت تاخیر در پرداخت ۵۰ درصد دوم سود هم ناشی از عدم فشار بر شرکت‌های سرمایه‌پذیر است .

به گفته وی، آزادسازی ۴۰ درصد باقی مانده سهام عدالت به شرایط بازار سهام بستگی دارد .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ