کد خبر: ۱۶۸۷۷۰
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۳/۱۴

عملیات آتش نشانان در پالایشگاه بورسی پس از ۴۲ ساعت به اتمام رسید

عملیات آتش نشانان در پالایشگاه بورسی پس از ۴۲ ساعت به اتمام رسید

سخنگوی سازمان آتش نشانی از خروج تمامی نیروها از پالایشگاه تهران و پایان عملیات با ایمن سازی محل و لکه گیری پس از ۴۲ ساعت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جلال ملکی با اشاره به پایان عملیات نیروهای آتش‌نشانی در پالایشگاه تهران که از عصر چهارشنبه دچار حریق شده بود به ایرنا گفت: حوالی ساعت ۸ شب ۱۳ خرداد  بیشتر نیروهای آتش‌نشانی تهران و نیروهای شهرهای دیگر با هماهنگی‌هایی که در محل انجام شد محل آتش‌سوزی را ترک کردند و دو ایستگاه آتش‌نشانی و چند دستگاه خودرو ‌پشتیبانی از جمله یک بالابر به‌همراه همکاران آتش‌نشان ‌پالایشگاه در محل مستقر ماندند.

وی افزود: عملیات سرد کردن، ایمن‌سازی محل و لکه‌گیری تا به امروز ادامه داشت و حوالی ساعت ۱۳ ظهر ‌پس از تقریبا ۴۲ ساعت که از حضور آتش‌نشانان تهران در محل حادثه می‌گذشت، تعدادی از نیروها و ایستگاه‌هایی که در محل باقی مانده بودند نیز ‌پس از بازدید میدانی که به‌همراه فرمانده آتش‌نشانی تهران و مسئولان ‌پالایشگاه از میدان آتش‌سوزی صورت گرفت و انجام بررسی‌های لازم و اطمینان حاصله از ایمنی محل، ‌پالایشگاه را ترک کردند.

ملکی ادامه داد: با هماهنگی تمام نیروهای آتش‌نشانی تهران محل حادثه را ساعت ۱۳ تحویل مسئولان ‌پالایشگاه دادند و خارج شدند. سایر اقدامات از جمله علت‌ یابی و بررسی میزان خسارات برعهده مسئولان ‌پالایشگاه خواهد بود.

بنابراین گزارش، پالایشگاه تهران با ظرفیت پالایش ۲۵۰ هزار بشکه در روز که ۱۷ تا ۲۰ درصد انرژی داخلی را تولید می کند، ساعت  ۱۸:۱۹ دقیقه ۱۲ خرداد دچار حادثه آتش‌سوزی وسیعی به دلیل نشتی یکی از مخازن ضایعات نفتی شد که گروه‌های امدادی و آتش‌نشانی به‌منظور مهار و خاموش کردن آتش به‌سرعت وارد عمل شدند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ