کد خبر: ۱۶۸۸۱۶
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۳/۱۷

عربستان در آینده تولیدکننده نفت نخواهد بود/ افزایش تولید انرژی‌های تجدیدپذیر
وزیر نفت :

عربستان در آینده تولیدکننده نفت نخواهد بود/ افزایش تولید انرژی‌های تجدیدپذیر

وزیر نفت عربستان از افزایش تولید انرژی‌های تجدیدپذیر به جای نفت در آینده خبر داد و گفت: ریاض در این فعالیت‌ها برترین خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اویل پرایس، عبدالعزیز بن سلمان با اشاره اینکه عربستان قصد دارد به جای نفت، انرژی تولید می کند، گفت: ریاض آرزوهای سبز زیادی دارد که شامل تولید گاز، انرژی‌های تجدیدپذیر و هیدروژن می‌شود.

وی افزود: دنیا باید این واقعیت را قبول کند. قرار است عربستان در این فعالیت‌ها برترین باشد.

بر اساس این گزارش، عربستان بی تردید از این انتقال به سمت انرژی‌های پاک سود خواهد برد. در حالیکه شرکت‌های اکسون، چورون و شل مشغول مذاکره با فعالان محیط زیست در شرکت‌ها و دادگاه‌ها هستند، شرکت های ملی نفت مخصوصاً در کشورهای عضو اوپک بسیار تمایل دارند از افزایش قیمت نفت در نتیجه این مذاکرات سود ببرند.

عربستان قیمت رسمی فروش نفت به آسیا برای تحویل در ماه جولای( تیر) افزایش داده ولی این کار مانع ادامه آرزوهای سبز عربستان نمی‌شود.

ریاض قصد دارد تا 2030 حدود 50 درصد از تولید انرژی را به انرژی‌های تجدیدپذیر اختصاص دهد تا وابستگی آن به نفت کاهش یابد. انرژی‌های تجدیدپذیر در 2017 فقط 0.02 درصد از کل سهم تولید انرژی عربستان را تشکیل می‌دادند اما فعالیت‌های نفتی حداقل تا 2050 ادامه می یابد و برای چند دهه آینده همچنان منبع اصلی انرژی خواهد بود.

درآمد نفتی عربستان که تامین‌کننده هزینه فعالیت‌های سبز آن است طی یک سال گذشته کاهش یافته و شرکت آرامکو مجبور شده ، فروش اوراق بهادار  را برای پرداخت سود هنگفت به دولت متوقف کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

 انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ