کد خبر: ۱۶۹۰۱۰
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۳/۲۳

ترامپ ۴۰ سال تحت نفوذ روسیه و هدفی عالی بود
عضو اسبق سازمان جاسوسی:

ترامپ ۴۰ سال تحت نفوذ روسیه و هدفی عالی بود

عضو اسبق سازمان جاسوسی شوروری با اشاره به اینکه ترامپ ۴۰ سال تحت نفوذ روسیه بوده،گفت: وی از بسیاری جهات هدفی عالی بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایندیپندنت، یوری شوتز با اشاره به اینکه روسیه بیش از ۴۰ سال روی ترامپ نفوذ داشته، گفت: سازمان جاسوسی شوروی (کا گ ب) ، افراد را زمانی که به مدرسه می‌رفتند جذب و به آنها برای کسب موقعیت‌های مهم کمک می‌کرد. چنین اتفاقی برای ترامپ هم افتاده است.

وی افزود: ترامپ از بسیاری جهات هدفی عالی بود. غرور و خودشیفتگی، وی را به هدف طبیعی برای جذب نیرو تبدیل کرد. به طوری که طی دوره ۴۰ ساله تا زمان انتخاب به عنوان رییس جمهور آمریکا، پرورش یافت. پس از موفقیت جاسوسان" کا گ ب" در گسترش افکار ضد غرب توسط ترامپ در مسکو جشن به پا شد. ماموران از ترامپ تعریف می‌کردند و وقتی در سال ۱۹۸۷ برای اولین بار از مسکو دیدار کرد از وی خواستند وارد عرصه سیاست شود.  

شوتز ادامه داد: آنها اطلاعات زیادی راجع به شخصیت ترامپ جمع آوری کرده بودند. می‌پنداشتند از نظر فکری و روانی بسیار آسیب پذیر و مستعد چاپلوسی است. همان خصیصه‌ای که از آن بهره برداری کردند. ماموران کا گ ب بازی را طوری انجام دادند که گویی بسیار تحت تأثیر شخصیت وی قرار گرفته‌اند و باید روزی رئیس جمهوری آمریکا شود تا جهان را تغییر دهد.

ترامپ یک دارایی بود. این دارایی ابتدا یک برنامه عظیم و هوشمندانه نبود که ما بخواهیم روی این فرد سرمایه گذاری کنیم و ۴۰ سال بعد او رئیس جمهوری شود. در زمان شروع این طرح، یعنی حدود سال ۱۹۸۰، روس‌ها دیوانه وار سعی می‌کردند نیرو جذب کنند و به دنبال ده‌ها نفر بودند.

بر اساس این گزارش، شوتز در دهه ۸۰ میلادی در واشنگتن برای شوروی سابق کار می‌کرد و در سال ۱۹۹۳ به شهروندی آمریکا درآمد و در ایالت ویرجینیا ساکن شد. وی پیش از این همکار الکساندر لیتویننکو جاسوس سابق سازمان خدمات امنیتی فدرال روسیه (اف اس بی) بود که در سال ۲۰۰۶ در لندن ترور شد.

شغل پوششی شوتز خبرنگاری برای نشریه دولتی تاس بود. وی یکی از منابع کتاب "کمپرومات آمریکایی" نوشته کریگ اونگر است که ادعا می‌کند روس‌ها برای اولین بار در سال ۱۹۷۷، زمانی که ترامپ با اولین زن چک اسلواکی ایوانا زلنیچووا ازدواج کرد به وی علاقه مند شدند.

زمانی که ترامپ هتل گرند حیات نیویورک را در سال ۱۹۸۰ ساخت، ۲۰۰ دستگاه تلویزون از "جوی لود الکترونیکس" مهاجر روس و مالک مغازه خریداری کرد که با سازمان جاسوسی کا گ ب همکاری می کرد و نقش وی پیدا کردن افراد احتمالی برای نفوذ شوروی بود و در ترامپ چنین ظرفیتی دیده بود اما هرگونه ارتباط با این سازمان را رد کرده است.

ترامپ پس از بازگشت به آمریکا در سال ۱۹۸۸، تحقیق درباره احتمال نامزدی ریاست جمهوری را آغاز کرد و در سه روزنامه بزرگ، تبلیغاتی به صورت نامه سرگشاده به مردم آمریکا منتشر و برخی ایده‌ها را مطرح کرد. هنگامی که سرانجام ده‌ها سال بعد به ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شد، این ایده‌ها را تکرار کرد.

یکی از ایده‌ها این بود که برای سال‌ها، ژاپن و سایر کشورها از آمریکا سو استفاده کرده‌اند. وی همچنین نسبت به ناتو ابراز بدبینی کرد و معتقد بود، آمریکا نباید هزینه دفاع از سایر کشورها را پرداخت کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ