کد خبر: ۱۶۹۰۴۴
۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۳/۲۴

گزارش عراقچی از آخرین وضعیت مذاکرات وین و تفسیری از توافق خوب

گزارش عراقچی از آخرین وضعیت مذاکرات وین و تفسیری از توافق خوب

معاون سیاسی وزارت خارحه با اعلام آخرین وضعیت مذاکرات وین برای احیای برجام ، تفسیری از توافق خوب را ارایه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس عراقچی درباره آخرین وضعیت مذاکرات وین به پرس تی گفت: توافقنامه ای خوب زمانی بدست می‌آید که نگرانی‌های مهم رفع شوند و اهداف کلیدی بدست آیند. بدون تحقق این موارد، ایران توافق نخواهد کرد.

وی افزود: تا جایی که لازم باشد و بدون اتلاف وقت ،مذاکرات ادامه می‌ یابد. هیچ ضرب الاجلی تعیین نشده و هدف دستیابی به توافقی است که در برگیرنده مواضع ایران باشد.

این معاون ادامه داد: موضوعات فنی بسیاری باید حل و فصل شوند. لذا گفتگو‌های فشرده در سطح سیاسی و کارشناسی ادامه می یابد. موضوعات، قابل حل هستند مشروط به اینکه طرف مقابل بتواند درباره مسائل دشوار تصمیم گیری کند. ایران تاکنون پس از خروج غیر قانونی آمریکا از برجام،تصمیمات دشوار را اتخاذ کرده و اکنون نوبت کاخ سفید است.

عراقچی گغت:  واشنگتن باید به تهران اطمینان دهد آنچه در گذشته اتفاق افتاد در آینده تکرار نخواهد شد. چنین چیزی مستلزم بحث‌های بسیار زیاد سیاسی، حقوقی و فنی است.

وی افزود: بعید است در این دور به نتیجه نهایی رسید. حتی نمی‌توان پیش بینی کرد دور بعدی دور نهایی خواهد بود. ایران تعداد دور‌های مذاکرات را نمی‌شمارد بلکه منافع را در نظر می گیرد.

بر اساس این گزارش، سران گروه هفت هم ضمن حمایت از برجام با صدور بیانیه ای اعلام کرد: از مذاکرات وین برای زمینه سازی بازگشت آمریکا و ایران به تعهدات برجامی، عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای و اطمینان از صلح آمیز بودن ماهیت برنامه اتمی تهران حمایت می‌ شود.

انتظار می رود ایران تمام اقداماتی که شفاف‌سازی نسبت به برنامه اتمی را کاهش می‌دهد، متوقف کند و با سازمان بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کامل داشته باشد.

در صورتی که برجام به طور کامل اجرا شود، نگرانی‌های امنیتی و منطقه‌ای کاهش می‌ یابد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ