کد خبر: ۱۶۹۰۶۷
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۳/۲۴

درخواست روحانی از طرف‌های مذاکره برای پذیرش موارد باقی مانده توافق

درخواست روحانی از طرف‌های مذاکره برای پذیرش موارد باقی مانده توافق

رئیس‌جمهور، پایبندی کامل ایران به برجام را مشروط به لغو همه تحریم ها و راستی آزمایی اعلام کرد و گفت: طرف‌های مذاکره ، موارد باقی مانده را هم بپذیرند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در مراسم رونمایی ناوشکن دنا و مین‌شکار شاهین که طی ۸ سال اخیر ساخته شد با اشاره به اینکه در دوران جنگ تحمیلی نیروی دریایی ارتش طی دو ماه، دشمن را منهدم کرد، گفت : هیچ فشار و جنگی نمی‌تواند جلوی پیشرفت ایران را بگیرد. اگر دولت قدرتمند نبود و پشتیبانی لجستیکی و مالی نمی کرد، نیرو‌های مسلح موفق نمی‌شدند.

وی افزود: این دولت در کنار سواحل مکران، بندر جاسک و چابهار را توسعه داده و گاز را به اقصی نقاط این مناطق فرستاده است و توانست آب شیرین را به چند استان انتقال دهد.

روحانی ادامه داد : در خصوص برجام ، طرف‌های مذاکره موارد باقیمانده را هم بپذیرند و به تعهدات برگردند تا ایران هم پس از راستی آزمایی لغو تحریم ها و اقدامات انجام شده به پایبندی کامل باز گردد.

بر اساس این گزارش، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه هم در نشست خبری با اشاره به اینکه گفتگوها در وین به بن بست نرسیده، گفت: مذاکرات ادامه دارد و هنوز زود است درباره نتایج آن قضاوت شود اما بعید است این هفته دور نهایی باشد.

وی افزود: آمریکا باید برای عدم تکرار آنچه در دوران ترامپ اتفاق افتاد تضمین‌های لازم را بدهد.

این مقام مسئول ادامه داد: توافق ایران با آژانس پادمانی و برای حفظ تصاویر ضبط شده در دوربین‌ها بود. اگر توافقی حاصل شود، تصاویر تحویل داده می شود.

خطیب‌زاده درباره انتخابات ریاست جمهوری هم گفت: انتخابات سرنوشت ایران را در چند سال آینده در حوزه مدیریت کلان اجرایی رقم می‌زند. مردم همواره پشتیبان امنیت و منافع ملی بودند و در روز جمعه هم با حضور پرشور اعلام حمایت خواهند کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ