کد خبر: ۱۶۹۱۱۶
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۳/۲۵

سال جدید را با نوآوری در پرداخت تجربه کنید / چند روش سرمایه گذاری در فین تک

سال جدید را با نوآوری در پرداخت تجربه کنید / چند روش سرمایه گذاری در فین تک

شکل جدید فناوری مالی در سال جدید هر روز در حال رشد بیشتر است و با سرمایه گذاری در ابزارهای فین تک می توان سود و فروش بیشتری دریافت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، با آغاز سال 2020 کسی گمان نمی‌کرد سال جدید را با ویروسی ناشناخته و مرموز سپری کند. ویروسی که بیشتر معادلات جهانی را تحت تأثیر قرار داد و شکل جدید و متفاوتی در نحوه زندگی مردم دنیا ایجاد کرد. از زمان بروز بیماری کرونا تا به امروز کسب‌ و کارها به شکل جدیدی پیش رفتند و می‌توان گفت بعد از تمام شدن این بیماری نیز جهان به روال گذشته برنمی‌گردد.

در این‌ بین تجارت، شکل مشاغل و کسب‌ و کارها وارد استاندارد جدیدی شد. استراتژی شرکت‌های تجاری به هم ریخت و اکنون که در سال 2021 با اطمینان باید گفت کسب‌ و کارها در حال ایجاد تعریف جدیدی از استراتژی بازار هستند تا بتوانند به خوبی نیاز مشتریان را در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ بدهند. به همین دلیل نوآوری‌های پرداخت و شیوه‌های جدید آن در سال 2021 بررسی می شود.

شکل جدید فناوری مالی در سال 2021

بحران بهداشت به دلیل گسترش ویروس کرونا موجب شد تا روش‌های پرداخت نیز تغییرات محسوسی پیدا کنند. به طوری که روش‌های پرداخت در سال 2020 تبدیل به یک امر عادی شدند و حالا نیاز به تحولی نوین در این زمینه بود.

اکنون همه افرادی که به نوعی در حال فروش محصولی آنلاین هستند، نیاز دارند محبوبیت بیشتری در میان مشتریان پیدا کنند و در این بازار رقابتی پر هیاهو حرفی برای گفتن داشته باشند. غافلگیر کردن مشتریان در سال جدید بصورت پرداخت بدون تماس است.

این الگوی پرداخت در سال 2020 شروع به رشد کرد و کم‌کم تمامی کسب‌ و کارها به این سمت حرکت می‌کردند که با پرداخت نقدی خداحافظی کنند. اما با ورود به سال 2021 این نوع پرداخت اهمیت بسیار بیشتری پیدا کرد و تمامی خرده فروش‌ها نیز به خوبی به این نتیجه رسیدند که راه نجات تجارت در این شرایط ویروسی، تغییر در شکل دریافت وجه از مشتریان است.

به همین دلیل شیوه‌های پرداخت کارت به کارت، پرداخت از طریق تلفن همراه و پرداخت با استفاده از کد QR مورد توجه قرار گرفت و به زودی جا را در فروش محصولات باز کرد. اما با ورود به سال جدید برخی روش‌ها مانند QR و تجارت یکپارچه با اقبال بیشتری روبرو شدند.

پرداخت آنلاین به روش QR

در روش پرداخت QR به راحتی با استفاده از بارکد خوان تلفن همراه می‌توان مبلغ کالای مورد نظر را پرداخت کرد. چین نیز یکی از کشورهای پیشرو در زمینه پرداخت با کد QR در جهان محسوب می‌شود و توانسته با این روش به میلیون‌ها تاجر چینی کمک کند تا فروش را افزایش دهند. به طوری که شرایط بیماری کرونا نه‌تنها نتوانست به کسب‌ و کار این تاجران صدمه‌ای وارد کند بلکه میزان فروش آنها نسبت به گذشته بسیار بیشتر و بهتر شد.

تجارت یکپارچه

در این روش جدید پرداخت دو نوع تجارت الکترونیکی و فیزیکی با یکدیگر همراه شدند تا شکل جدیدی از پرداخت را ایجاد کنند. با گسترش این روش از پرداخت، تفاوت و تمایز میان پرداخت آنلاین و فیزیکی کمرنگ می‌شود و مشتریان ترجیح می‌دهند بیشتر خریدها را آنلاین انجام دهند و سفارشات را داخل فروشگاه تحویل بگیرند.

البته این روش قبل از سال 2020 و قبل از شیوع بیماری کرونا مورد توجه بود اما بعد از این اتفاق با اقبال بیشتری روبرو شد و حجم سفارشات در این پرداخت بالاتر رفت. خرده فروش‌ها فروش آنلاین محصولات را تقویت کردند و برای این کار به سمت ایجاد وب‌سایت و حضور در شبکه‌های اجتماعی رو آوردند. شاید این تلاش‌ها در سال 2020 و قبل از آن کاری بیهوده به نظر می‌رسید اما تمامی اتفاقات نشان داد در سال 2021 این روش بی‌فایده نبود و مکمل مناسب و جذابی برای فروش فیزیکی است.

فناوری فین تک به کمک پرداخت آنلاین می‌آید

استفاده از فناوری جذاب فین تک عمری طولانی دارد و در ابتدا در بانک‌ها و موسسات مالی به کار رفت. اما اکنون این ابزار جذاب به کمک بازرگانان و تجار آمد تا بتوانند بلافاصله و به روز فعالیت‌های مالی مانند مشخصات مشتریان، موقعیت جغرافیایی و... دسترسی پیدا کنند. شرکت‌های مختلف فین تکی نیز به ارائه این خدمات می‌پردازند تا بازرگانان، خدماتی نوآورانه و موفق به مشتریان ارائه بدهند.

فروش اشتراکی، خدمتی ارزان و همیشگی!

همه به نوعی با فروش اشتراکی آشنایی دارند. زمانی که با پرداخت مبلغی مشخص و ارزان‌تر از معمول اشتراک یک‌ساله مجلات مورد علاقه دریافت می‌شد. این موضوع به خوبی نشان می‌دهد روش فروش اشتراکی روش جدیدی نیست اما فروشندگان کالاها و خدمات مختلف به خوبی می‌توانند از این روش استفاده کنند و محصولات را به مشتریان برسانند.پ

الگوی فروش اشتراکی بطور فزاینده‌ای در حال محبوب شدن است و صاحبان کالاها و خدمات مختلف به این روش خدمات را بصورت ماهانه و سالانه در اختیار مشتریان قرار می‌دهند و در مقابل این خدمت دوره‌ای، مبلغی ارزان‌تر دریافت می‌کنند.

از جمله این محصولات و خدمات می‌توان به برنامه‌های سلامتی، برگه صورت حساب های بدن‌سازی، آرایشگری، آموزش زبان انگلیسی و... اشاره کرد. حتی می‌توان با پرداخت اشتراک ماهانه مصرف نامحدود قهوه را در یک ماه سفارش داد!

تمامی موارد اعلامی از پرداخت آنلاین، زیرمجموعه‌ای از فناوری جالب فین تک محسوب می‌شود. فناوری جذابی که هر روز در حال رشد بیشتر است و رونق کسب‌ و کار برای امروز و فردا به آن بستگی دارد. اگر در اندیشه سود و فروش بیشتر هستید در ابزارهای فین تک سرمایه‌گذاری کنید تا نتایج بهتری دریافت کنید.

به دنیای فناوری خوش آمدید!

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ