کد خبر: ۱۶۹۱۹۵
۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۳/۲۹

دور بعدی مذاکرات وین، نیمه دوم تیر برگزار می شود

دور بعدی مذاکرات وین، نیمه دوم تیر برگزار می شود

ششمین دور مذاکرات وین طی دو روز آینده به پایان می‌رسد و نشست بعدی، نیمه دوم تیر ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از وال‌استریت ژورنال ، ششمین دور مذاکرات وین طی دو روز آینده به پایان می‌رسد و نشست بعدی نیمه دوم تیر ماه برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، رایزنی ها به آهستگی به پیش می‌رود و شکاف‌ها در حال کاهش یافتن هستند.

به گفته عباس عراقچی معاون وزرارت خارجه، ایران به دنبال دستیابی به توافقی مطلوب است که تحقق خواسته‌ها و منافع ملی را در پی داشته باشد.

همچنین سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اتهامات بی‌اساس اتحادیه عرب علیه برنامه هسته‌ای ایران گفت: رویکرد شورای همکاری خلیج‌فارس، غیرسازنده و موضع‌گیری‌ها موجب تضعیف دیدگاه‌های گفت‌وگو محور و زمینه‌ساز دخالت بیگانگان در منطقه است.

وی افزود: ایران همواره به قوانین بین‌المللی و تعهدات پایبند بوده و هیچ‌گونه مداخله‌ای در برنامه هسته‌ای، موشکی و امور مرتبط با سیاست‌های نظامی و دفاعی را بر نمی‌تابد. بهتر است این کشورها به فکر انجام تعهدات بر زمین مانده نسبت به سازمان‌های بین‌المللی از جمله آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای باشند.

خطیب‌زاده ادامه داد:  کشورهایی که مداخله‌جویی‌های آنان در سایرکشورها، موجب کشتار شهروندان بی گناه به خصوص در یمن و گسترش ناامنی و تروریسم در منطقه شده است، تلاش دارند با فرافکنی بر جنایت‌های ضدحقوق بشری سرپوش بگذارند و از مجازات‌های بین‌المللی بگریزند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ