کد خبر: ۱۶۹۲۲۹
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۳/۲۹

بازتاب نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران در رسانه های خارجی

بازتاب نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران در رسانه های خارجی

رسانه های خارجی مانند همیشه اقدام به پوشش سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران کردند و گزارش دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا در پی برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران که ابراهیم رئیسی با کسب ۱۷.۸ میلیون رای از مجموع ۲۸.۶ میلیون رای، رئیس دولت آینده شد، رسانه های خارجی مانند همیشه اقدام به پوشش این رویداد کردند.

تلویزیون سی ان ان، خبر پیروزی ابراهیم رییسی را در صدر اخبار قرار داد و اعلام کرد شمارش اولیه آرا حکایت از پیروزی گسترده وی درا انتخابات ریاست جمهوری دارد.

روزنامه فایننشال تایمز هم خبر پیروزی ابراهیم رئیسی را خبر اول سایت قرار داد و اعلام کرد وی توانسته بطور گسترده آرای اکثریت قاطع مردم ایران را بدست آورد.

خبرگزاری فرانسه هم اعلام کرد: بسیاری از کسانی که به رئیسی رای دادند، می گویند دلیل حمایت آنها از وی این است که متعهد شده با فساد مبارزه و به قشر ضعیف جامعه کمک کند .

بنابر اعلام خبرگزاری آناتولی ، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب ایران در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ با رویکرد جدی به مسئله فساد و مشکلات اقتصادی اطمینان داد که این موضوعات را در اولویت قرار خواهد داد.

فرانس ۲۴ هم خبر پیشتازی قاطع رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری را در صدر اخبار قرار داد و نوشت رئیسی با فاصله زیاد نسبت به رقیبان، پیروز انتخابات است.

روزنامه فرانسوی لوفیگارو نوشت: بنابر اعلام ستاد انتخابات ایران ، رئیسی با اخذ ۶۲ درصد آراء پیروز انتخابات شده است.

بی بی سی انگلیسی هم نوشت: ابراهیم رئیسی با شکست دادن سه رقیب به عنوان رئیس جمهوری آتی ایران انتخاب شد.

گاردین به نقل از کارشناس مسائل ایران دراندیشکده چتم هاوس لندن نوشت پیروزی رئیسی زمینه را برای اجماع داخلی درباره اصلاحات گسترده تر فراهم می کند و تهران را در موضع قوی تری در دیپلماسی بین المللی قرار می دهد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ