کد خبر: ۱۶۹۲۴۲
۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۳/۳۰

دور جدید نشست برجام عصر امروز در وین برگزار می شود / درخواست ایران از آمریکا

دور جدید نشست برجام عصر امروز در وین برگزار می شود / درخواست ایران از آمریکا

اتحادیه اروپا از برگزاری دور جدید نشست برجام ساعت ۱۴:۳۰ امروز به وقت تهران خبر داد که با بازگشت هیات ها به کشورها برای مشورت نهایی همراه می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا اعلام کرد: نشست برجام به ‌منظور جمع‌بندی رایزنی‌های انجام‌ شده در دور ششم مذاکرات، ساعت ۱۴:۳۰ امروز به وقت تهران با حضور نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ (چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس) و نماینده اتحادیه اروپا در وین برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، قرار است پس از پایان این نشست، هیأت ها برای مشورت های بیشتر به پایتخت‌ ها بازگردند. طی نشست‌های گذشته در خصوص اختلاف نظرها درباره مسائل مهم بحث و گفتگو شد. جلسه بعدی برجام نیمه دوم تیرماه برگزار خواهد شد.

به گفته عباس عراقچی معاون وزارت خارجه، ایران به دنبال دستیابی به توافقی است که خواسته های مهم ایران را تامین کند.

در این میان نیورک تایمز اعلام کرد : تهران در مذاکرات وین از آمریکا ضمانت کتبی عدم خروج مجدد واشنگتن از برجام را درخواست کرد که یکی از موانع اصلی در روند احیای توافق محسوب می شود. درخواست ایران منطقی است اما هیچ دموکراسی واقعی نمی‌تواند این خواسته را برآورده کند

برجام توافق بود و یک پیمان به شمار نمی‌آید. چون بایدن همانند اوباما، نمی تواند موافقت دو سوم سنای آمریکا با این توافق را داشته باشد. بنابراین می‌تواند یک توافقنامه اجرایی باشد و هر رئیس جمهور آتی همانند ترامپ می‌تواند آن را اجرا نکند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ