کد خبر: ۱۶۹۲۷۷
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۳/۳۰

اولین واکنش ایران به لغو تحریم های کرونایی آمریکا
ستاد حقوق بشر اعلام کرد :

اولین واکنش ایران به لغو تحریم های کرونایی آمریکا

ستاد حقوق بشر ایران به معافیت تحریمی از سوی آمریکا در مقابله با اعلام واکنش نشان داد و اعلام کرد این تصمیم پس از دستیابی ایران به فناوری ساخت واکسن کرونا رخ داده است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ستاد حقوق بشر ایران در واکنش به معافیت تحریمی از سوی آمریکا در توییتر اعلام کرد: ۸۲ هزار ایرانی قربانی کرونا شدند و کاخ سفید ۱۶ ماه پس از شیوع این ویروس و ساخت واکسن ایرانی برای مبادلات کرونایی معافیت صادر می‌کند!

مبادلاتی که تحریم آنها حتی در دوران جنگ خلاف قوانین بین‌الملل است. لذا لغو تحریم‌های غیرقانونی و مجازات عاملان آن خواست ملت ایران است.

بر اساس این گزارش، خزانه‌داری آمریکا اخیرا ادعا کرده، معافیت تحریمی برای مبادلات کرونایی با ایران را صادر کرده است.لذا کلیه مبادلات و فعالیت‌های مرتبط با صادرات، فروش یا عرضه مستقیم یا غیرمستقیم کالاها و فناوری‌های مورد استفاده در پیشگیری، تشخیص یا درمان کرونا از جمله پژوهش‌ها یا مطالعات بالینی مرتبط با بیماری با ایران بلا مانع است.

این خبر در حالی منتشر شد که واشنگتن همواره ادعا کرده بود کالاهای بشردوستانه همچون غذا و دارو از تحریم معاف هستند اما در عمل، بانک‌ها و دولت‌های بین‌المللی از انجام تراکنش‌های مالی مربوط به طرف‌های ایرانی خودداری می‌کنند.

معافیت صادر شده از سوی وزارت خزانه داری آمریکا، مهر تاییدی بر موضع ایران مبنی بر تحریم کالاهای بشردوستانه است که طبق قوانین بین‌الملل حتی در شرایط جنگ نیز شامل تحریم نمی‌شود.

از سوی دیگر، آمریکا در حالی برای مبادلات کرونایی معافیت صادر کرده که ایران با اتکاء به دانش بومی به فناوری ساخت واکسن کرونا دست پیدا کرده است!

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ