کد خبر: ۱۶۹۳۰۱
۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۳/۳۱

پیش بینی روند افزایشی شاخص بورس تا پایان سال و چند پیشنهاد به دولت آینده
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

پیش بینی روند افزایشی شاخص بورس تا پایان سال و چند پیشنهاد به دولت آینده

کارشناس بازارسرمایه با بیان اینکه شاید جناح رقیب با عدم تزریق نقدینگی،خواهان ندادن امتیاز رشد سهام به دولت فعلی بود، روند شاخص بورس تا پایان سال را پیش بینی کرد و چند پیشنهاد به دولت داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مرتضی دلخوش با بیان اینکه پیش از انتخابات، سرمایه گذاران عمده ابهام ورود به بازار سهام را داشتند به ایسنا گفت: شاید جناح رقیب نمی‌خواست پول را وارد بازار کند تا امتیاز رشد سهام به نام دولت فعلی زده شود. بنابراین ممکن است این کش و قوس ها تا تعویض دولت ادامه داشته باشد و بعد از آن کلید رشد زده شود.

وی افزود: بعد از تغییر دولت، می‌توان برای بازار سرمایه تا پایان سال روند رو به رشدی را پیش بینی کرد. قیمت سهام در کف قرار دارد درحالی که طی یک سال گذشته قیمت های جهانی رشد داشتند. باید از روند غیرمنطقی نزول یا صعود شاخص جلوگیری شود. همانطور که باید جلوی حباب گرفته شود از روند منفی غیرمنطقی نیز باید جلوگیری کرد. نماد باید برای دو حالت رشد و رنج منفی ۲۰ درصدی توضیح دهد و بسته شود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: زمانی که سهم بعد از مدت ها صف خرید می‌شود، حقوقی ها شروع به عرضه قابل توجهی می‌کنند که باید به اندازه بفروشند تا تعادل سهم بهم نخورد. حقوقی نباید به قدری عرضه کند که صف خرید به فروش تبدیل شود. در این شرایط ناظر باید ورود کند. زیرا سهامدار خرد که اطلاعات کافی ندارد سهم را با قیمت بالا می‌خرد و سهم همان روز تبدیل به منفی می‌شود و در نهایت اعتماد به بازار از دست می‌رود.

دلخوش با بیان اینکه دولت آینده نباید برای تامین کسری بودجه به بازار نگاه کند، پیشنهاد داد: قوانین بازار را به مرور تغییر دهد نه اینکه هر هفته یک قانون جدید تصویب شود. همچنین دامنه نوسان برداشته اما به جای آن نظارت ناظر بیشتر شود. باید آزادسازی قیمت ها صورت بگیرد، FATF تصویب و برجام دوباره امضا شود. این اتفاقات باعث می‌شود وارد جامعه جهانی شده و شرکت های خارجی را کم کم برای سرمایه گذاری پذیرفت. سیاست باید در جهت رفاه مردم باشد. از اجرای حرکت نمایشی خودداری کنند. سرمایه گذار مثل آهو است با کوچک ترین حرکت پا به فرار می‌گذارد. بنابراین امنیت اقتصادی نشان از آرامش سیاسی دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ