کد خبر: ۱۶۹۳۳۰
۰:۰ - ۱۴۰۰/۴/۱

فولاد مبارکه بین ۵۰ تولیدکننده بزرگ فولاد جهان در سال ۲۰۲۰

فولاد مبارکه بین ۵۰ تولیدکننده بزرگ فولاد جهان در سال ۲۰۲۰

انتشار آمار تولید ۱۳۷ فولادساز بزرگ جهان در سال ۲۰۲۰، حکایت از حضور ۳ شرکت فولاد خوزستان، فولاد مبارکه و ذوب‌ آهن و کسب بهترین رتبه به "فولاد" تعلق دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، انتشار آمار تولید ۱۳۷ فولادساز بزرگ جهان در سال ۲۰۲۰، حکایت از حضور ۳ شرکت فولاد خوزستان، فولاد مبارکه و ذوب‌ آهن و کسب بهترین رتبه به "فولاد" تعلق دارد.

شرکت فولاد مبارکه طی سال ۲۰۱۹ در رتبه ۴۶ جهان قرار داشت و در سال ۲۰۲۰ نیز کماکان این رتبه را حفظ کرد به این شکل که میزان تولید را از ۹.۱ به  ۹.۸ میلیون تن رساند تا همچنان در رتبه ۴۶ و در میان ۵۰ شرکت بزرگ تولیدکننده فولاد در جهان باقی بماند.

فولاد مبارکه بالاتر از کوبه استیل ژاپن قرار گرفت

نکته جالب درخصوص جایگاه فولاد مبارکه در مقایسه با برخی از رقبا در آسیا است. برای مثال شرکت کوبه استیل ژاپن به عنوان یکی از برندهای معروف در صنعت فولاد که سال ۲۰۱۹ رتبه ۵۸ را داشت در سال ۲۰۲۰ به رتبه ۶۵ نزول کرده و میزان تولید به ثبت رسیده آن در سال گذشته میلادی برابر با ۵.۶ میلیون تن بوده و این نشان می دهد فولاد مبارکه به رغم مشکلات داخلی و تحریم های بین المللی باز هم توانسته رکوردهای بسیار خوبی در تولید رقم بزند و مقدار تولید محصولات را بازهم افزایش دهد.

در کنار فولاد مبارکه، شرکت فولاد خوزستان نیز در سال ۲۰۲۰ رتبه ۹۵ را از آن خود کرد و شرکت ذوب آهن نیز در رتبه ۱۳۱ قرار گرفته است. تولید محصولات بسیاری از فولادسازان بزرگ در جهان به دلیل شرایط بوجود آمده ناشی از کرونا و بحران های ناشی با کاهش همراه شده و نمی توان این امر را به عنوان یک اشکال برای فولادسازان بزرگ ایران تلقی کرد.

تلاش برای تولید پایدار در فولاد مبارکه                                                   

شرکت فولاد مبارکه در سال ۲۰۲۰ با مشکلات و چالش های فراوانی همراه بود. تامین مواد اولیه و خوراک برای شرکت های فولادسازی از یکسو و برهم خوردن نظم بازار داخلی از جهت دیگر به منظور تامین نیاز به مواد اولیه، مشکلات ناشی از کمبود منابع انرژی (قطع شدن گاز و…) همگی سبب شد تا سالی سخت را پشت سر گذاشته و در کنار این موارد با ویروس کرونا نیز دست و پنجه نرم کرده و به مسئولیت‌های اجتماعی نیز در این راستا عمل کند.

در این میان بارها مشاهده شد برخی سعی برای برهم زدن شرایط پایدار بوجود آمده در تولید فولادمبارکه داشتند. ایجاد فضای سیاسی و شایعه پراکنی در جهت تخریب فضای کار برای این مجموعه در داخل، سعی بر نشان دادن کم کاری در راستای تحقق شعار سال که همواره در راستای جهش تولید بوده و جریان سازی خبری و… در کنار تمام موارد فوق، تحریم های بین المللی نیز باعث نشد تا این شرکت دست روی دست گذاشته و امید برای ادامه روند تولید با ارزش را از دست بدهد.

تلاش برای حفظ جایگاه فولاد مبارکه در میان تولیدکنندگان بزرگ منطقه و جهان سبب شد تا این شرکت سال ۲۰۲۰ را نیز با شکوه به پایان برساند و با دستانی پر به استقبال سال ۲۰۲۱ برود. طی ۶ ماهی که از سال ۲۰۲۱ می گذرد این شرکت کماکان در صدر تولیدکنندگان محصولات فولادی داخلی و منطقه قرار داشته و توانسته با تولید محصولات جدید و با کیفیت و استانداردهای جهانی بیش از پیش در راستای تحقق شعار سال گام بردارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ