کد خبر: ۱۶۹۳۵۴
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۴/۱

واکنش فرانسه به انتخاب رئیسی و نگرانی از وضعیت حقوق بشر در ایران

واکنش فرانسه به انتخاب رئیسی و نگرانی از وضعیت حقوق بشر در ایران

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه با ابراز نگرانی از پیروزی رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: وضعیت حقوق بشر و وضعیت اتباع زندانی‌ در ایران، نگران کننده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از یورونیوز، "انیِس فن در مول" ضمن ابراز نگرانی از پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: وضعیت حقوق بشر و وضعیت اتباع زندانی‌ در ایران، نگران کننده است و فرانسه همچنان این موضوع را پیگیری می‌کند.

وی افزود: رئیسی ادعا کرده، تمام اقدامات پشین وی در قوه قضاییه به منظور دفاع از حقوق انسان‌ها انجام شد! آمریکا، سازمان‌های غیردولتی غربی و مخالفان جمهوری اسلامی، وی را به شکنجه و اعدام‌های سریع در دوران طولانی مسئولیت‌ در دستگاه قضا به ویژه در دهه ۶۰ متهم می‌کنند.

این دیپلمات فرانسوی ادامه داد: بنژامن بریر گردشگر فرانسوی و فریبا عادلخواه پژوهشگر سیاسی ایرانی فرانسوی دو شهروندی هستند که هم‌اکنون در ایران در بازداشت به سر می‌برند. آنها به مانند چندین شهروند دیگر غربی در دوران ریاست ابراهیم رئیسی بر قوه قضائیه در ایران به جاسوسی یا اقدام علیه امنیت کشور متهم شده‌اند.

آمادگی برای احیای برجام

فن در مول درباره مذاکرات برجامی هم گفت:  فرانسه بار دیگر برای بازگشت به اجرای کامل توافق هسته‌ای آمادگی دارد و دستگاه دیپلماسی را کاملاً بسیج کرده است.

وی افزود: رئیسی که در طول مبارزات انتخاباتی، اولویت را دستیابی به لغو تحریم‌ها اعلام کرده بود در اولین نشست خبری پس از پیروزی از عدم تمایل برای دیدار با مفامات آمریکایی خبر داده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ