کد خبر: ۱۶۹۳۹۹
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۴/۲

تهرانی‌ها ۳۰ درصد بیشتر از میانگین آب مصرف می‌کنند/ هشدار به پرمصرف ها
مدیرعامل آب و فاضلاب پایتخت:

تهرانی‌ها ۳۰ درصد بیشتر از میانگین آب مصرف می‌کنند/ هشدار به پرمصرف ها

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران با اعلام اینکه پایتخت نشین ها ۳۰ درصد بیشتر از میانگین کشوری آب مصرف می کنند از اعمال محدودیت مصرف برای مشترکان پرمصرف خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا بختیاری درباره میزان مصرف آب در پایتخت به ایرنا گفت: ۵۰ درصد مردم تهران کمتر از حد طبیعی که ۱۴ مترمکعب است، آب مصرف می کنند،۳۰ درصد بیش از الگوی مصرف و ۲۰ درصد هم مصرف غیرمتعارف دارند.

وی افزود:  مصرف آب در تهران دیروز به ۳.۶ میلیارد لیتر رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۱ درصد افزایش داشت. برای مشترکان پرمصرف و بدمصرف اخطار ارسال شد و در صورت تداوم افزایش، محدودیت مصرف اعمال می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: سناریوهایی برای روزهای سبز، زرد، نارنجی و قرمز تدوین شده است. اولویت برخورد با مصارف فضای سبز و بنایی، مشترکان تجاری و دولتی، پرمصرف‌ها و بدمصرف‌های خانگی خواهد بود. در این راستا با هماهنگی‌ استانداری تهران، تمام ادارات و نهادهای دولتی  مکلف خواهند بود مصارف را ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش دهند.

بختیاری گفت:  از اسفند سال ۹۸ تاکنون، روزانه بیش از ۳ میلیون متر مکعب آب در سطح استان مصرف شده که بی سابقه است. سال جاری به لحاظ وضعیت بارندگی بدترین سال در ۵۰ سال اخیر است. به طوری که بارش ها در استان تهران ۳۷ و در کل کشور ۳۵ درصد کاهش داشت.

وی افزود: وضعیت ذخایر سدهای ۵ گانه سال گذشته بیش از یک میلیارد متر مکعب بود که در سال جاری به ۷۰۰ میلیون متر مکعب رسیده و ۳۵۰ میلیون متر مکعب به اندازه حجم دو سد ماملو و لتیان، منابع آبی کاهش دارد. وضعیت کرونا و افزایش دما هم درافزایش مصرف آب تاثیر بسیاری داشته است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ