کد خبر: ۱۶۹۴۰۰
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۴/۲

گام جدید پترول در توسعه صنایع پایین دستی با قرارداد طرح کریستال ملامین لردگان

گام جدید پترول در توسعه صنایع پایین دستی با قرارداد طرح کریستال ملامین لردگان

قرارداد EPC طرح کریستال ملامین لردگان به ارزش ۴۱ میلیون دلار و پیش بینی آغاز فروش محصول از شهریور سال ۱۴۰۲ بصورت ۲۰ درصد عرضه به بازار داخلی و ۸۰ درصد، امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، قرارداد EPC طرح کریستال ملامین لردگان با حضور رسول اشرف‌ زاده مدیرعامل پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، حسین بامیری نماینده لردگان در مجلس، نادر جداری مدیرعامل شرکت پترو آرمندلردگان و شرکت پناه صنعت پارت امضا شد.

اشرف‌ زاده در این مراسم طرح کریستال ملامین لردگان را یکی دیگر از طرح‌های ارزشی پترول برشمرد و گفت: این طرح با هدف تکمیل زنجیره ارزش، جلوگیری از خام فروشی ،ایجاد اشتغال پایدار، رونق تولید و شکوفایی اقتصاد منطقه در مجاورت شرکت پتروشیمی لردگان در چهار محال‌ و بختیاری در حال احداث است.

وی افزود: بر اساس نقشه راه، پترول همواره بر این اصل استوار بوده که باتکیه‌ بر نیروهای انسانی متخصص و کارآمد بومی، استفاده حداکثری از توان سازندگان و پیمانکاران داخلی و بهره‌گیری از دانش و فن آوری روز دنیا و آینده نگری و برنامه ریزی، نقش مهمی را در ارتقای صنعت پتروشیمی ایفا کند و با مانع زدایی ها، مسیر را برای شکوفایی بیش تر شرکت های تابعه مهیا سازد.

اشرف‌ زاده ادامه داد: پترول همواره به دنبال تنوع‌بخشی سبد انواع محصولات و فرآورده‌های پتروشیمیایی است. با تمرکز بر تکمیل زنجیره ارزش، در صدد توسعه نظام‌مند صنایع پایین‌دستی و تولید محصولات جدید باارزش افزوده بالا بوده تا موجبات نوآوری، ، شکوفایی اقتصادی منطقه، کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار در نقاط کمتر توسعه‌ یافته فراهم شود.

مجید اسماعیل زاده مدیر پروژه پترو آرمند نیز گفت: در راستای سیاست‌گذاری‌های پترول و هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس مبنی‌ بر تکمیل زنجیره تولید فرآورده‌های پتروشیمیایی، احداث واحد تولید کریستال ملامین در پایین‌دست مجتمع تولید اوره شرکت کود شیمیایی اوره لردگان در چهارمحال‌ و بختیاری در دستور کار قرار گرفت و در حال پیشرفت است.

وی با اشاره به تولید سالانه 30 هزار تن محصول تحت فناوری نسل سوم شرکت یورو تکنیکای ایتالیا افزود: برای شرکت بسیار مهم است که اجرای این پروژه با رعایت بالاترین استاندارد ایمنی انجام شود. محل اجرای طرح در مجاورت شرکت کود شیمیایی لردگان بوده لذا مواد اولیه اصلی و خدمات جانبی از این مجتمع تأمین و فروش تجاری محصول کریستال ملامین طبق برنامه زمان‌بندی پیش‌بینی‌شده از شهریور 1402 بصورت 20 درصد عرضه به بازار داخلی و 80 درصد صادرات در نظر گرفته شده است.

اسماعیل زاده ادامه داد: ارزش قرارداد امضا شده 41 میلیون دلار بوده و موجب اشتغالزایی 50 نفر در مدت زمان اجرای طرح خواهد شد. محصول تولید شده افزون بر سودآوری بالا در تولید پلاستیک، رنگ، کود و پارچه، تولید ورقه‌های MDF ، لمینت‌ها، پانل‌های مبتنی بر چوب، روکش‌ها و صنایع تزئینی و...کاربرد دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ