کد خبر: ۱۷۱۸۵۶
۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۴/۱۵

لغو افزایش سرمایه ۳۶ درصدی
در گزارش ۱۲ ماهه حسابرسی شده رخ داد :

لغو افزایش سرمایه ۳۶ درصدی "ذوب" و تحقق سود تلفیقی ۲۸۳ ریالی

ذوب آهن در گزارش حسابرسی شده تلفیقی ۱۲ ماهه، ۲۸۳ ریال سود برای هر سهم محقق کرد درحالی که در گزارش حسابرسی نشده ۲۷۲ ریال اعلام شده بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت ذوب آهن با سرمایه اسمی 6.1 هزار میلیارد تومانی، صورت های مالی تلفیقی حسابرسی شده 12 مامه منتهی به اسفند سال 99 را منتشر کرد.

براین اساس، "ذوب" در این مدت 283 ریال سود تلفیقی برای هر سهم محقق کرده درحالی که در گزارش حسابرسی نشده 272 ریال اعلام شده بود.

همچنین شرکت اصلی هم 257 ریال سود شناسایی کرد که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 110 درصد رشد داشته. سود حسابرسی نشده بالغ بر 245 ریال اعلام شده بود.

با بررسی گزارش تفسیری مدیریت، میزان فروش صادراتی در شمش فولادی، تیرآهن و میلگرد به ترتیب بالغ بر 659، 76 و 181 هزار تن طی سال 99 بوده که در مقایسه با سال قبل با افت 25، رشد 27 و افت 7 درصدی روبرو شده است. در فروش داخلی نیز میزان تیرآهن و میلگرد 743 و 357 هزار تن بوده که نسبت به سال 98 با افت یک و 7 درصدی روبرو شده است.

لغو افزایش سرمایه پیشنهادی

برنامه افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران به میزان 2.2 هزار میلیارد تومان معادل 35.8 درصد در دستور کار قرار داشت که با توجه به عدم قبول سهامدار عمده با مشارکت افزایش سرمایه به میزان کل مطالبات و عدم قبول سمت تعهد پذیره نویسی از سوی سهامداران عمده شرکت که این موضوع افزایش قابل توجه هزینه های مالی را در پی داشت، هیات مدیره لغو افزایش سرمایه پیشنهادی و اصلاحی را تصویب کرد.

بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی در سال 99 بالغ بر 16.5 هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال 98 افزایش 77 درصدی را نشان می‌دهد که عمدتاً به دلیل افزایش نرخ مواد اولیه مصرفی( زغال سنگ، کک و سنگ آهن) است.

سایر درآمدها و هزینه های عملیاتی در سال 99 بالغ بر 375.1 میلیارد تومان زیان است که نسبت به سال قبل افزایش 862 درصدی داشته که ناشی از هزینه کاهش ارزش دریافتنی، زیان حاصل از تسعیر دارایی و بدهی‌های ارزی و انحراف ظرفیت است.

هزینه های مالی هم بر 586.4 میلیارد تومان بود که نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش 9 درصدی داشت که عمدتاً دریافت تسهیلات جدید باعث افزایش هزینه مالی شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ