کد خبر: ۱۷۱۹۲۴
۰:۰ - ۱۴۰۰/۴/۱۷

پیش بینی نفت ۸۰ دلاری در تابستان و افزایش ظرفیت تولید
بانک آمریکایی اعلام کرد:

پیش بینی نفت ۸۰ دلاری در تابستان و افزایش ظرفیت تولید

طبق پیش بینی بانک آمریکایی، قیمت نفت تابستان سال جاری در محدوده ۸۰ دلار حفظ می شود و ظرفیت تولید از اوایل سال آینده میلادی افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، بانک گلدمن ساکس اعلام کرد: شکست مذاکرات اوپک پلاس، موجب تردید در چشم‌انداز تولید نفت شد اما انتظار می رود قیمت نفت در تابستان سال جاری در محدوده ۸۰ دلار حفظ شود و ظرفیت تولید از اوایل سال آینده میلادی به‌تدریج افزایش یابد.

پیش بینی می شود، روند افزایش تدریجی تولید در نیمه دوم سال جاری میلادی و سه ماه نخست سال ۲۰۲۲ ادامه یابد و تا پایان سال جاری به کاهش ذخیره‌سازی‌ها خاتمه دهد.

تهدید جنگ قیمتی جدید اوپک پلاس دیگر قابل اغماض نیست. البته تأثیر منفی آن بر بازار جهانی با کمبود ۲.۵ میلیون بشکه و نیاز به تولید روزانه ۵ میلیون بشکه دیگر تا پایان سال کاهش می‌یابد. باید از ذخیره‌سازی‌های ناکارآمد نفت خودداری شود.

بر اساس این گزارش،مخالفت امارات با شرایط توافق اوپک پلاس سبب شد، گفت‌وگوهای هفته گذشته وزیران نفت اوپک پلاس بدون نتیجه‌ پایان یابد. تاریخ جدیدی برای از سرگیری مذاکرات تعیین نشده است.این بن‌بست،دیروز قیمت نفت را به بالاترین حد در چند سال اخیر رساند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ