کد خبر: ۱۷۲۵۷۱
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۵/۶

روایت رهبر انقلاب از اصرار آمریکا برای گنجاندن جمله ای جدید در مذاکرات اخیر

روایت رهبر انقلاب از اصرار آمریکا برای گنجاندن جمله ای جدید در مذاکرات اخیر

رهبر معظم انقلاب با اشاره به لزوم استفاده از تجربه بی‌اعتمادی به غرب فرمودند: آمریکا وعده می دهد تحریم ها را برمی دارد اما برای مداخلات بعدی بدون تضمین شرط گنجاندن جمله ای را در توافق می گذارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رهبر انقلاب در آخرین دیدار دولت دوازدهم گفتند: دیگران باید از تجربه‌های شما استفاده کنند. یک تجربه را بخصوص یادداشت کرده‌ام. حرفی است که مکرر با شما و مردم تکرار کردم حالا هم همان حرف را تکرار می کنم. این تجربه عبارت است از بی‌اعتمادی به غرب. آیندگان باید از این تجربه استفاده کنند. در این دولت معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمی دهد. غربی ها به ایران کمک نمی کنند. هرجا بتوانند ضربه می زنند. جایی که ضربه نمی زنند آنجایی است که امکان آن را ندارند. هرجا امکان داشتند ضربه زدند. این تجربه بسیار مهمی است.

ایشان افزودند: مطلقاً نباید برنامه‌های داخلی را به همراهی غرب موکول و منوط کرد. چون قطعاً شکست و ضربه می خورد. هرجایی که کارها را منوط کردید به غرب ناموفق ماندید. هرجایی که بدون اعتماد به غرب، قد علم و حرکت کردید،‌ موفق شدید. نگاه کنید کارکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم اینجوری است. 

رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه هرجا موضوعات را به توافق و مذاکره با غرب و آمریکا موکول کردید، آنجا ماندید و نتوانستید پیش بروید، ادامه دادند: چون آنها کمک نمی کنند و دشمن‌ هستند.  انسان ها فکر کنند راه‌های گوناگونی برای زندگی شخصی و اجتماعی و مدیریتی پیدا خواهند کرد. در همین مذاکراتی که اخیراً در جریان بود این همه دیپلمات‌ها زحمت کشیدند و بعضی واقعاً خوب ظاهر شدند.  آمریکایی‌ها بر سر موضع عناد آمیز محکم ایستادند و یک قدم جلو نیامدند.

آیت الله خامنه ای فرمودند: آمریکایی‌ها در مقام وعده می گویند تحریم ها را برمی داریم، برنداشتند و برهم نمی دارند، شرط می گذارند، می گویند اگر می خواهید تحریم ها برداشته شود باید در همین توافق یک جمله‌ای را بگنجانید که به معنای این باشد بعداً باید درباره‌ این موضوعات صحبت و توافق کنیم. اگر چنانچه این جمله را نگنجانید توافقی با همدیگر نخواهیم داشت.

ایشان افزودند: این جمله که می خواهند در توافق بگنجانند بهانه‌ای است برای مداخلات بعدی درباره‌ برجام و تمدید، مسائل گوناگون، موشک و منطقه که اگر بعداً گفتید در این مورد مثلاً سیاست اجازه نمی دهد، خواهند گفت شما نقض کردید پس توافق بی‌توافق. یک بار توافق ها را نقض کردند و کاملاً برای آنها بی‌هزینه بود و الان هم که به آنها گفته می شود باید تضمین دهید که توافق را نقض نمی کنید، صریح به دیپلمات ها می گویند تضمین نمی دهیم که نقض نکنیم، نمی توانیم چنین چیزی را بدهیم.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ