کد خبر: ۱۷۲۶۰۸
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۵/۹

برنامه آمریکا برای اعمال تحریم‌هایی علیه توانمندی موشکی ایران

برنامه آمریکا برای اعمال تحریم‌هایی علیه توانمندی موشکی ایران

طبق اعلام مقامات آمریکایی، واشنگتن قصد دارد تحریم‌هایی علیه برنامه موشکی ایران اعمال و زنجیره تامین تدارکات دفاعی به ویژه واردات را مختل کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وال‌ استریت ژورنال از قول مقامات آمریکایی اعلام کرد: واشنگتن قصد دارد تحریم‌هایی علیه توانمندی موشکی ایران وضع کند که شبکه های تدارکاتی همچون تامین کنندگان بخش های مورد استفاده در ساخت پهپاد و موشک های دقیق هدایت شونده را هدف قرار می دهد و می تواند به طور موثرتری فعالیت ها را مختل کند.

بر اساس این گزارش به گفته مقامات ارشد نظامی و دیپلماتیک آمریکا، پهپادهای ایران به تهدیدی فزاینده برای متحدان در منطقه تبدیل می شوند.

موسسه بین المللی مطالعات راهبردی واشنگتن پیش از این در ارزیابی توان موشکی و پهپادی ایران اعلام کرد: ایران یک پایگاه تولید داخلی برای هواپیما های بدون سرنشین در صورت مواجهه با کارزار تحریم های آمریکا مهیا کرده است. سیستم های فرعی و اجزای پهپادها به ویژه موتور و ریزالکترونیک ها همچنان از طریق کانال های غیرقانونی وارد می شوند.

این کانال ها و شرکت های فعال در این زمینه ممکن است هدف تحریم های آمریکا قرار گیرند. اقدامی که به گفته تحلیلگران می تواند به اندازه تحریم های تسلیحاتی بین المللی که سال گذشته موعد آن به سر آمد، فلج کننده باشد.

به گفته رابرت سزولدا استادیار متخصص در مسائل ایران در دانشگاه لودز لهستان این تحریم ها زنجیره تامین دفاعی ایران به ویژه واردات از کشورهایی چون روسیه و چین را مختل می کند.

با استفاده از تهدید و اجبار مالی، آمریکا یک راه جایگزین دیپلماتیک برای انجام حملات نظامی به کارخانه های موشکی و پهپادی به دست می آورد. زیرا دولت بایدن درصدد خودداری از رویارویی با ایران و نایبان آن در یمن، سوریه و عراق است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ