کد خبر: ۱۷۲۶۳۴
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۵/۹

عرضه کنندگان بورسی در اولویت تامین برق قرار دارند/ لزوم تسهیل شرایط
معاون وزیر صنعت:

عرضه کنندگان بورسی در اولویت تامین برق قرار دارند/ لزوم تسهیل شرایط

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه عرضه کنندگان بورسی در اولویت تامین برق قرار دارند، گفت: اکنون وزارت نیرو باید شرایط ادامه کار شرکت های سیمانی و فولادی را تسهیل کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید زرندی با بیان اینکه عرضه کنندگان بورسی در اولویت تامین برق قرار دارند به ایرنا گفت: ۳۶ شرکت که  چهارشنبه گذشته محصول را در بورس عرضه کردند در اولویت تامین برق قرار گرفتند. با عرضه بیش از ۷۰۰ هزار تن سیمان در بورس کالا طی چهارشنبه گذشته، متوسط قیمت ۲۹۵۰۰ تومانی برای هر کیسه سیمان تعیین شد که به واقعیت بسیار نزدیک است.

وی افزود: اگر تامین برق صنایع سیمانی به روال عادی بازگردد، ذخایر کلینکر زیادی در این شرکت‌ها وجود دارد که می‌تواند تبدیل به سیمان شده و به کاهش بیش از پیش قیمت‌ها بینجامد. اکنون وزارت نیرو باید شرایط ادامه کار شرکت های سیمانی و فولادی را تسهیل کند.

این معاون ادامه داد: در ابتدا مقرر بود این دو صنعت به مدت دو هفته با محدودیت‌های تامین برق مواجه باشند اما به دلیل شرایط اضطراری این مسئله تمدید شد و احتمالا تا پایان هفته محدودیت‌ها ادامه خواهد داشت. مقرر شد تامین برق به میزان ۷۰ درصد در شب و ۳۰ درصد در روز لحاظ شود.

زرندی گفت: در شرایط مساوی، شرکت‌هایی که عرضه سیمان در بورس را به صورت کامل انجام دادند در اولویت تامین برق با فرمولی که عنوان شد قرار خواهند گرفت.

بر اساس این گزارش، اسدالله کشاورز معاون معدنی وزارت صنعت در این خصوص گفت: با خنک‌تر شدن هوا و کاهش مصرف برق و قول مساعد مسئولان وزارت نیرو در تامین برق برای صنعت سیمان، تولید کارخانجات افزایش و قیمت‌ها در بازار کاهش خواهد یافت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ