کد خبر: ۱۷۲۶۹۵
۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۵/۱۱

وزیر خارجه آمریکا هم ایران را مسئول حمله به کشتی اسرائیلی معرفی کرد
بعد از وزیر خارجه انگلیس و نخست وزیر اسرائیل:

وزیر خارجه آمریکا هم ایران را مسئول حمله به کشتی اسرائیلی معرفی کرد

وزیر خارجه آمریکا هم اعلام کرد ایران با پهپاد به نفتکش اسرائیلی حمله کرده و به این رفتارهای خصمانه پاسخی متناسب داده خواهد شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آنتونی بلینکن هم بعد از وزیر خارجه انگلیس و نخست وزیر اسرائیل در واکنش به حمله اخیر کشتی اسرائیلی ( به نام مرسر استریت با مدیریت شرکت زودیاک متعلق به ایال اوفر میلیاردر اسرائیلی و کشته شدن دو نفر ) با انتشار بیانیه‌ای ، ایران را مسئول این رویداد دانست.

وی با صدور بیانیه ایی مدعی شد: بعد از بررسی مرور اطلاعات ، اطمینان حاصل شد که ایران این حمله را انجام داده است. این رفتارهای خصمانه ایران ، تهدیدی علیه کشتی‌رانی در منطقه حساس ( دریای عمان) بوده و همراه با متحدان منطقه‌ ، پاسخی متناسب داده خواهد شد .

براساس این گزارش، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه این اتهامات را بچه‌گانه و در چارچوب لابی اجاره‌ای و شناخته شده رژیم اشغالگر قدس در آمریکا دانسته است .

دامینیک راب وزیر خارجه بریتانیا هم دیروز این حمله با یک یا چند پهپاد را عمدی، هدفمند و در تناقض آشکار با قوانین بین‌المللی دانست و به ایران هشدار داد باید چنین حملاتی را متوقف کند و بریتانیا درحال همکاری با شرکا برای واکنشی هماهنگ به این حمله غیر قابل قبول است.

نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل نیز تاکیده کرد ایران مسئول حمله به کشتی بوده و مرتکب اشتباهی بزرگ شده است. در هر صورت اسرائی می‌داند که به چه شیوه چه درسی به ایران بدهد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ