کد خبر: ۱۷۲۷۲۵
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۵/۱۱

آخرین سخنرانی روحانی با توضیحاتی درباره برجام، تحریم ها و کرونا

آخرین سخنرانی روحانی با توضیحاتی درباره برجام، تحریم ها و کرونا

رییس‌ جمهور در آخرین نشست هیات دولت با اعلام اینکه راه نجات کشور اعتدال و تعامل سازنده با جهان است، درباره برجام،تحریم ها و کرونا توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در آخرین نشست هیات دولت با اشاره به اینکه راه نحات کشور اعتدال و تعامل سازنده در داخل و خارج است،اعلام کرد: بعد از هشت سال تجربه باز هم تکرار می‌کنم با افراطی گری، هتاکی و تخریب همدیگر به جایی نمی رسبم.

دوران تندروی و افراطی گری به پایان رسیده اما برخی فکر می‌کنند،تازه ‌آغاز شده است. در طول این هشت سال جناح‌های مختلف اختلاف سلیقه داشتند اما به‌ آینده امیدوار بودند.کی از راه‌های اصلی، تعامل سازنده با همسایگان، دوستان و جهان است.

چطور توانستیم هفت قطعنامه خطرناک را از سر ملت ایران برداریم. کار آسانی نبود.کاری که وزیر خارجه و فعالان در مذاکره پیمودند، راه ساده ای نبود.  تقریبا همه دوستان مایوس بودند اما باور داشتم به ثمر می رسیم و موفق شدیم. اراده ملت و تلاش و تدبیر در سایه امید به ثمر  نشست. البته مقام معظم رهبری در همه مراحل، هدایت و حمایت کردند و مردم هم در صحنه بودند.

هیچ کس در تعامل با جهان به موفقیت ۱۰۰ درصدی نمی‌رسد. می دانم ملت در این سه سال چقدر زجر کشیدند. اقتصاد دان‌ها برای پایان سال ۹۷ تورم  ۳ رقمی پیش بینی و اعلام کرده بودند، دیگر رشد اقتصادی را نخواهیم دید اما در سال 99 رشد 3.5 درصدی را تجربه کردیم .

در برابر فشار و مشکلاتی که به مردم وارد شد ،توانستیم بخشی از آن را جبران کنیم و بخشی باقی مانده است‌.

در زمینه تامین واکسن کرونا، هنوز با مشکل مواجه هستیم و در موج پنجم قرار داریم. اینکه امروز واکسن به مرز تزریق ۱۳ میلیون دوز و تا پایان فردای دولت به مرز ۱۴ میلیون می رسد به این معناست که در هر دو زمینه تولید داخلی یا واردات واکسن از خارج در حد توان تلاش شده است.

هیچ وزیری را در دولت یازدهم و دوازدهم به خاطر توصیه فرد، جناح یا رفاقت انتخاب نکرده‌ام. هر کسی را که برگزیده‌ام برمبنای لیاقت بود و احساس کردم این لیاقت را دارد.

همیشه تابع خرد جمعی بودم و این وعده را به مردم دادم و به آن عمل کردم.اگر در دولت اجماعی هم بود ولی مخالف بودم به نظر اجماع اهمیت می‌دادم.در حد توان به عهد وفا کردم.

وقتی با کشوری تفاهم می‌کنیم، دوست باشد یا دشمن دائمی نیست. توافق دائمی در تاریخ نداریم. پیمان دوطرفه است اما طرف مقابل ممکن است پیمان شکنی کند.

همانطور که رهبری فرمودند، نمی‌توان به غرب و آمریکا اعتماد کرد اما حرف زدن، مذاکره، توافق و تفاهم موضوع دیگری است. وقتی ایران در زمینه مذاکرات پیشرفت کرد ،وزیر خارجه عربستان به ژنو رفت و نخست وزیر اسرائیل به اروپا و منطقه سفر کرد و تلاش کردند به توافق نرسیم.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ