کد خبر: ۱۷۲۷۴۱
۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۵/۱۲

کشتی‌گیر کوبایی با چهارمین طلای پیاپی المپیک تاریخ ساز شد

کشتی‌گیر کوبایی با چهارمین طلای پیاپی المپیک تاریخ ساز شد

کشتی‌گیر کوبایی با کسب چهارمین مدال طلای پیاپی در وزن فوق سنگین‌، پرافتخارترین کشتی‌ گیر مرد المپیک شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، میخایین لوپز ۳۸ ساله در فینال کشتی  المپیک مقابل یاکوبی گاجایا روی تشک رفت و حریف گرجستانی را در دیدار فینال ۵ بر صفر شکست داد و با کسب چهارمین مدال طلای پیاپی کشتی فرنگی در فوق سنگین‌وزن، پرافتخارترین کشتی‌گیر المپیک شد.

بر اساس این گزارش، پیش از لوپز، الکساندر کارلین کشتی‌گیر افسانه‌ای شوروی سابق و روسیه با کسب ۳ مدال طلا و یک نقره در سنگین‌وزن کشتی فرنگی،پرافتخارترین کشتی‌گیر المپیک بود.

لوپز که قبلا اعلام کرده بود پس از المپیک توکیو بازنشسته خواهد شد به دنبال قهرمانی در این مسابقات احتمال حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس و تلاش برای کسب پنجمین طلای المپیک را رد نکرد.

وی که در زمان برگزاری المپیک پاریس، ۴۱ ساله خواهد بود،گفت: نمی‌خواهم جواب مثبت یا منفی بدهم اما همه بدانند، میخایین زنده است. دوران حرفه‌ای طولانی داشتم و سخت تلاش کردم تا به اهداف برسم و رکوردها را بشکنم.

لوپز در کنار چهار اسطوره دیگر ورزش جهان شامل پل الوستروم دریانورد فنلاندی از ۱۹۵۶ تا ۱۹۶۰، آل ارتر پرتاب‌کننده دیسک آمریکایی از ۱۹۵۶ تا ۱۹۶۸، کارل لوئیس پرش طول آمریکا از ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۶ و مایکل فلپس شناگر آمریکایی در رشته ۴۰۰ متر مختلط از ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۶ ، قرار گرفته که توانسته‌اند چهار مدال پیاپی المپیک در یک رشته را کسب کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ