کد خبر: ۱۷۲۷۹۳
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۵/۱۳

نخستین عرضه محصول
شنبه با ۶۰۰ تن انجام می شود :

نخستین عرضه محصول "شپترو" در بورس کالا منجر به صف خرید سهام شد

اعلام عرضه ۶۰۰ تن از محصول پی وی سی پتروشیمی آبادان و برای نخستین بار در بورس کالا ، موجب شد سهم این شرکت فرابورسی با صف خرید سنگین همراه شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شنبه آینده برای نخستین بار ۶۰۰ تن از محصول پی وی سی (پلی وینیل کلراید) پتروشیمی آبادان در تالار صادراتی بورس کالا عرضه می شود و شستا در نظر دارد همه محصولات صادراتی این شرکت را از طریق بورس کالا راهی بازارهای جهانی کند .

اعلام این خبر موجب شد تا سهام "شپترو" در بازار پایه زرد فرابورس با رشد 3 درصدی قیمت و صف خرید سنگین 25 میلیون سهمی مواجه شود .

براساس این گزارش، کارگزاری صبا تأمین ، عرضه کننده این محصول با قیمت پایه ۱۴۸۰ تا ۱۶۴۰ دلاری در تابلوی رینگ صادراتی بورس کالا است و محموله مدنظر در سه قسمت ۲۰۰ تنی شامل گریدهای S۵۷، S۶۵ و S۷۰ با امکان تسویه صرفاً به صورت اعتباری و از طریق پرداخت ارزی به حساب عرضه کننده است و نرخ تسعیر ارز مساوی با میانگین نرخ خرید و فروش هفتگی حواله دلار در سامانه سنا در روز معامله است.

همچنین خرید صرفا توسط شرکت خارجی و بهره برداری از کالای خریداری شده تنها جهت صادرات مجاز است و اشخاص خارجی هم زمان با انجام امور تسویه، ملزم به ارایه کد فراگیر و مستندات مربوط به ثبت و تاسیس شرکت و صاحبان امضا مجاز آن هستند.

براساس این اطلاعیه، اظهارگمرکی محموله هم به عهده فروشنده است و مبنای محاسبه وزنی فرآورده تحویلی باسکول مجتمع خواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ