کد خبر: ۱۷۳۳۳۲
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۶/۱

مجوز فروش متری آپارتمان از طریق بورس کالا صادر شد/ پیگیری افزایش وام مسکن
مدیرعامل بانک مسکن:

مجوز فروش متری آپارتمان از طریق بورس کالا صادر شد/ پیگیری افزایش وام مسکن

مدیرعامل بانک مسکن از پیگیری افزایش وام خرید مسکن و اخذ مجوز شورای فقهی بانک مرکزی برای فروش متری آپارتمان با استفاده از اوراق موازی سلف از طریق بورس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمود شایان درخصوص وام خرید مسکن گفت:‌ سال گذشته تسهیلات خرید افزایش یافت و بر اساس شرایط خاص به ۴۰۰ میلیون تومان رسید. با توجه به تورم موجود افزایش سقف وام خرید مسکن در حال پیگیری است. همچنین شرکت‌های زیرمجموعه بانک مسکن از طریق بورس با اوراق موازی سلف، فروش متری مسکن را اجرایی می‌کنند.

وی افزود: مجوز شورای فقهی بانک مرکزی برای فروش متری مسکن اخذ شده و مذاکره با سازمان بورس درحال انجام است. وقتی اقتصاد مسکن راه‌ اندازی شود این برنامه‌ها زنجیروار بصورت مکمل همدیگر در راستای خانه‌دار کردن مردم عمل خواهند کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: به شرکت‌های زیرمجموعه بانک تکلیف شده، طرح های بیشتری در این زمینه تعریف کنند. مردم می‌توانند در بازار سرمایه خریدها را به فروش برسانند و در بازار آزاد اقدام به خرید خانه کنند.

شایان گفت: مهم‌ترین نیازهای کنونی مردم معیشت و مسکن است. متأسفانه هزینه خانوارها در بخش مسکن بسیار افزایش یافته است. دولت جدید قول ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را داده که امکان پذیر است. در این راستا باید تمام نهادها و سازمان‌های ذی‌ربط با اتفاق نظر کنار هم باشند تا این هدف محقق شود.

وی افزود: باید سازوکاری تعریف شود تا سیمان و فولاد بصورت مستقیم از تولید به محل مصرف برسد تا دست واسطه‌ها قطع شود و قیمت مسکن به تعادل برسد. کارت مصالح ساختمانی هم در حال پیگیری است تا بتوان بخشی از تسهیلات خرد و مسکن را در این قالب ارائه داد. وقتی این کارت شارژ می‌شود فقط برای خرید مصالح ساختمان است و سازنده نمی‌تواند آن‌را جای دیگری خرج کند و بر اساس برنامه، ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان شارژ می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ