کد خبر: ۱۷۴۴۶۳
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۶/۵

واشنگتن برای بازگشت به مذاکرات وین و تبادل زندانیان سیاسی آمادگی دارد
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران :

واشنگتن برای بازگشت به مذاکرات وین و تبادل زندانیان سیاسی آمادگی دارد

نماینده آمریکا در امور ایران از آمادگی واشنگتن برای بازگشت به مذاکرات وین و حل و فصل موضوع تبادل زندانیان سیاسی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به گزارش ایسنا،رابرت مالی ضمن اشاره به آمادگی آمریکا برای از سرگیری مذاکرات وین به رادیو فردا گفت: در صورتی که تهران برای به نتیجه رساندن مذاکرات به پایبندی کامل به تعدات بازگردد،واشنگتن هم آماده بازگشت و لغو تحریم‌های مغایر با برجام خواهد بود اما نمی‌توان برای مدت نامحدود صبر کرد.

وی افزود: دولت ایران غیر مستقیم و از طریق واسطه‌هایی همچون چین،روسیه و اروپا با آمریکا ارتباط دارد و هنوز زمان دقیق بازگشت به مذاکرات را اعلام نکرده است. در دور ششم مذاکرات پیشرفت‌های بزرگی حاصل شد اما تمام اختلافات برطرف نشد. اگر تهران با موضع تندرویانه‌ و غیر واقع‌گرایانه‌ بازگردد،حل اختلافات سخت‌تر خواهد شد.واشنگتن حاضر به سازش است و انتظار می رود، طرف مقابل هم همین کار را انجام دهد.

این دیپلمات آمریکایی ادامه داد: امید است ابراهیم رئیسی،اشتباهات دولت قبلی را تکرار نکند که با گسترش برنامه هسته‌ای و افزایش فعالیت‌ها، می‌تواند آمریکا را وادار به اعطای امتیازاتی ورای احیای برجام‌ کند. هدف، بازگشت به برجام و بعد گستن آن نیست‌. بلکه باید حفظ و نگهداری شود. تهران از واشنگتن ضمانت می‌خواهد. چنین چیزی ممکن نیست‌.چرا که در این صورت، توافق دیگر برجام نخواهد بود و باید قرارداد جدیدی منعقد شود. اگر ایران چیز بیشتری بخواهد،آمریکا هم خواهان امتیازات بیشتری می‌شود.

مالی در خصوص تبادل زندانیان سیاسی هم گفت: فعلا ‌نمی‌ توان در این خصوص چیزی گفت که احتمال آزادی فوری زندانیان آمریکایی را به خطر بیاندازد. هیچ توافقی در این زمینه نهایی نشده اما پیشرفت‌هایی حاصل شده است‌. واشنگتن آمادگی دارد برای حل و فصل این موضوع،پای میز مذاکره حاضر شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ