کد خبر: ۱۷۴۷۲۰
۹:۰ - ۱۴۰۰/۶/۱۳

احتمال نشریه آمریکایی با از سرگیری مذاکرات وین در ۳۰ شهریور

احتمال نشریه آمریکایی با از سرگیری مذاکرات وین در ۳۰ شهریور

نشریه آمریکایی از احتمال از سرگیری مذاکرات وین در حاشیه کنفرانس عمومی آژانس در ۳۰ شهریور ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بلومبرگ از قول منابع آگاه اعلام کرد: رافائل گروسی سعی دارد، قبل از همایش عمومی آژانس در 30 شهریور با محمد اسلامی رئیس‌ جدید سازمان انرژی اتمی دیدار و موافقت تهران برای از سرگیری بازرسی های گسترده از تأسیسات هسته‌ای ایران را جلب کند.

بر اساس این گزارش، احتمال می رود در حاشیه این کنفرانس، دور هفتم مذاکرات هسته‌ای هم از سرگرفته شود. اروپایی‎ها در صورت مخالفت تهران، می‎خواهند پیش‌نویس قطعنامه‌ محکومیت ایران به دلیل عدم همکاری با آژانس را تدوین کنند. این سند می‌تواند منجر به ارجاع مجدد پرونده ایران به سازمان ملل شود اما بعید است تهران با اقدام شورای امنیت روبرو شود. زیرا چین و روسیه از ایران حمایت خواهند کرد.

تلاش‌های آمریکا و اروپا برای متقاعد کردن ایران به ادامه مذاکرات به‌ دلیل درخواست‌های زیاده‌خواهانه ای همچون اضافه کردن مسائل منطقه‌ای و موشکی به توافق جدید به بن بست رسیده است.

حمایت روسیه و چین از ایران، تاثیر منفی بر تلاش‌های آمریکا و اتحادیه اروپا برای بازگرداندن تهران به میز مذاکرات در ماه جاری داشته و فهرست درخواست‌ ها برای گرفتن امتیازات بیشتر در مذاکرات هسته‌ای را افزیش داده است.

مذاکرات وین برای بازگشت همزمان ایران و آمریکا پیش از روی کار آمدن دولت رئیسی، 6 دور را پشت سر گذاشت اما به نتایج مشخصی منجر نشد و تاکنون زمانی برای از سرگیری مجدد آن تعیین نشده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ