کد خبر: ۱۷۵۰۷۰
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۶/۲۲

ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی اختیاری است / تنها شرط مراجعه به دفاتر
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین:

ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی اختیاری است / تنها شرط مراجعه به دفاتر

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین ، گفت : ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی اختیاری بوده و تنها شرط ثبت ، توافق دو طرف معامله است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی فولیان با تاکید بر اینکه بخشنامه دادستان کل در راستای صیانت از حقوق عامه صادر شده و این موضوع در استان قزوین هم پیگیری خواهد شد ، گفت: تمام دفاتر اسناد رسمی استان مکلفند از مفاد بخشنامه تبعیت کنند. از شهروندان هم تقاضا می شود در صورت مشاهده  تخلف ، مراتب را به دادستانی های استان اعلام کنند.

وی با اشاره به اختلاف پلیس و کانون‌ سردفتران اسناد رسمی مبنی بر اختیاری یا اجباری بودن ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی، ادامه داد: طبق اعلام نظر نهایی این مرجع، بخشنامه سازمان ثبت اسناد که به ضرورت ثبت معاملات خودرو در دفاتر اسناد رسمی اشاره شده با رای دیوان عدالت اداری ، ملغی و ابطال شده و مفاد بخشنامه برای تمام دستگاه‌های اداری ، اجرایی است.

فولیان افزود: برگ سبز خودرو سند مالکیت است و ضرورتی به مراجعه دفاتر اسناد رسمی نیست . بنابراین نقل و انتقال خودرو با ثبت مشخصات دو طرف معامله و نیز مشخصات خودرو در برگ سبز در ادارات راهنمایی و رانندگی بلامانع است . مگر اینکه دو طرف خواهان ثبت آن در دفاتر باشند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ