کد خبر: ۱۷۵۱۰۲
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۶/۲۲

موضع خصمانه چین علیه رمزارزها برای تبدیل به اولین کشور دارنده ارز دیجیتالی

موضع خصمانه چین علیه رمزارزها برای تبدیل به اولین کشور دارنده ارز دیجیتالی

دولت چین ارزهای دیجیتالی را تهدیدی برای ثبات مالی می داند اما پیش‌بینی می‌شود به نخستین کشور دارنده ارز دیجیتال رسمی تبدیل شود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به گزارش کوین‌دسک، دولت چین با صدور بیانیه جدیدی به مردم نسبت به سرمایه‌گذاری در‌NFT‌ها هشدار داد. چرا که قیمت آنها کاملا حباب است و از دیدگاه مالی این دارایی‌ها دارای ارزش خیلی کمتر از چیزی هستند که قیمت‌گذاری می‌شوند.

براساس این گزارش، وانگ جونهی خبرنگار روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست در مطلبی با انتشار این هشدار نوشت: وقتی هیجان بازارها تخلیه شود، ارزش این رمز ارزها به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

علی‌بابا و تنسنت نیز از بزرگ‌ترین شرکت‌های چین از توکن‌ها رونمایی کرده‌اند و پیش‌تر آگهی‌ استخدام نیروهای متخصص را منتشر و از برنامه‌ راه‌اندازی واحدهای تحقیقاتی مرتبط با توکن‌ها خبر داده بودند. 

دولت چین در ماه‌های اخیر موضع‌گیری‌های بسیار سرسختانه‌ای علیه رمزارزها داشته و طبق تصمیم بانک مرکزی، هرگونه فعالیت مرتبط با رمزارزها از جمله استخراج، خرید و فروش و سرمایه‌گذاری در رمزارزها ممنوع اعلام شده است. این درحالی است دولت تا ابتدای سال جاری، بزرگ‌ترین مرکز استخراج ارزهای دیجیتالی جهان بود و اما با سختگیری‌هایی ، تاثیر منفی زیادی بر روی قیمت‌ها گذاشت . 

بانک مرکزی چین درحال طی مراحل نهایی راه‌اندازی ارز دیجیتالی رسمی موسوم به یوآن دیجیتالی است و پیش‌بینی می‌شود به نخستین کشوری در جهان تبدیل شود که ارز دیجیتالی رسمی را راه‌اندازی می‌کند. با این حال مقامات چینی ارزهای دیجیتالی موجود در بازار را تهدیدی برای ثبات مالی می‌دانند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ