کد خبر: ۱۷۵۱۴۲
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۶/۲۳

دستور سه گانه رئیسی به دو وزارتخانه‌ برای حل مشکلات معیشتی مردم

دستور سه گانه رئیسی به دو وزارتخانه‌ برای حل مشکلات معیشتی مردم

رئیس‌جمهور وزارتخانه‌های صنعت و کشاورزی را مکلف به حل مشکلات معیشت مردم و اقدامات اثرگذار برای ثبات بازار، کنترل قیمت‌ها و تامین مواد اولیه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابراهیم رئیسی در جلسه ستاد اقتصادی دولت بر اجرای اقدامات اثر گذار برای ثبات بازار، کنترل قیمت و تامین مواد اولیه مورد نیاز تاکید کرد و گفت: وزارتخانه‌های صنعت و کشاورزی با برنامه ریزی کوتاه،میان و بلند مدت ضمن اصلاح فرایندها برای حل مشکلات معیشت روزانه مردم تدبیر و چاره‌اندیشی کنند.

وی افزود: وزرای مربوطه و دبیرخانه ستاد اقتصادی دولت، طرح‌ها و برنامه‌های تحولی را با مشارکت صاحبنظران و فعالان اقتصادی تهیه و پس از تصویب، ابعاد مختلف آن را برای مردم تبیین و تشریح کنند. معاون اول رئیس جمهور، راه اندازی سامانه جامع تجارت را در زمان بندی مناسب پیگیری و به نتیجه برساند.

رئیسی ادامه داد: دولت ناظر اصلی در بازار است و مردم انتظار دارند با اولویت‌بندی مسائل مهم اقتصادی و با تلاش شبانه‌روزی، تحولی در اقتصاد و معیشت آنان بصورت ملموس رخ دهد.

بر اساس این گزارش در این جلسه موضوع سیاست تجاری و ارزی و راه‌های افزایش و توسعه صادرات غیرنفتی بررسی شد. طبق برنامه وزارت صنعت، افزایش صادرات غیرنفتی از ۳۵ به ۷۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری شد که لازمه آن اصلاح ساختار و مقررات صادراتی و افزایش سبد کالاهای دانش‌بنیان، پیشرفته و اشتغال‌زا در صادرات و تقویت بازارچه‌های مرزی است. همچنین ۱۴ طرح زیرساختی و مسیرهای ویژه تجاری بین ایران و کشورهای هدف، بررسی و الزامات آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ