کد خبر: ۱۷۵۱۹۸
۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۶/۲۶

پیش‌بینی ۱.۶میلیون بشکه ای نفت در ۶ ماه پایانی ۲۰۲۱
آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد:

پیش‌بینی ۱.۶میلیون بشکه ای نفت در ۶ ماه پایانی ۲۰۲۱

طبق پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی، تقاضای جهانی نفت در ۶ ماه پایانی سال جاری میلادی ۱.۶ میلیون بشکه در روز افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اویل پرایس، آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود تقاضای جهانی برای نفت پس از سه ماه متوالی کاهش در پی شیوع ویروس کرونای دلتا با آغاز فصل پاییز 1.6 میلیون بشکه در روز افزایش یابد و این روند تا پایان سال جاری میلادی ادامه داشته باشد.

گسترش واکسیناسیون کرونا احتمالاً تقاضا برای نفت را در سه‌ ماه پایانی سال 2021 افزایش می‌دهد.

در گزارش مرداد پیش‌بینی شده بود تقاضای جهانی نفت 5.3 میلیون بشکه در روز در سال جاری و 3.2 میلیون بشکه در سال میلادی آینده افزایش یابد. آژانس بین‌المللی انرژی در ماه گذشته اعلام کرد محدودیت‌های رفت‌ و آمد در آسیا برای مقابله با ویروس کرونای دلتا روند رشد تقاضای نفت در نیمه دوم 2021 را آهسته می‌کند.

اگر اوپک‌پلاس به افزایش تولید ادامه دهد، بازار نفت باید از آغاز فصل پاییز تعادل بیشتری پیدا کند. ولی عرضه نفت در اوایل 2022 آن‌قدر بالا خواهد بود که ذخایر خالی‌شده را پر کند.

اوپک در گزارش ماهانه بازار نفت اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود تقاضای جهانی نفت در سال آینده میلادی حدود 4.2 میلیون بشکه در روز نسبت به 2021 افزایش یابد که 900 هزار بشکه در روز بیشتر از پیش‌بینی قبلی است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ