کد خبر: ۱۷۵۲۶۸
۰:۰ - ۱۴۰۰/۶/۲۸

افزایش ۱۵۰ درصدی تولید نفت تا ۵ سال و صادرات ۴.۸ میلیارد دلاری پتروشیمی
وزیر نفت پیش بینی کرد:

افزایش ۱۵۰ درصدی تولید نفت تا ۵ سال و صادرات ۴.۸ میلیارد دلاری پتروشیمی

وزیر نفت ضمن پیش بینی صادرات ۴.۸ میلیارد دلاری محصولات پتروشیمی در سال جاری از افزایش ۱۵۰ درصدی ظرفیت تولید و پالایش تا ۵ سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جواد اوجی ضمن پیش بینی صادرات 4.8 میلیارد دلاری محصولات پتروشیمی در سال جاری بر لزوم رهایی از خام‌ فروشی در صنعت نفت تاکید کرد و گفت: وزارت نفت دو دستور کار در پالایشگاه‌ها دارد. نخست ارتقای کمی و کیفی پالایشگاه‌ها و دوم ایجاد ظرفیت پالایشی به‌وسیله ساخت پالایشگاه‌های نو یا همان پتروپالایشگاه‌ها خواهد بود.

وی افزود: مجوزی که همسو با تنفس خوراک داده شده، می‌تواند مشوقی برای سرمایه‌گذاران باشد و با توجه به توان سرمایه‌گذارانی که شناسایی شدند، بی‌شک طی سه تا چهار سال آینده ظرفیت پالایشی افزایش می‌ یابد.

این مقام مسئول ادامه داد: ظرفیت کنونی پالایش با احتساب نفت و میعانات گازی، 2.2 میلیون بشکه در روز است که قرار است به بیش از 3.5 میلیون بشکه در روز افزایش یابد. طبق زمانبندی تعریف شده برای پالایشگاه‌های موجود و جدید در چهار تا پنج سال آینده ظرفیت تولید 1.5 برابر می‌شود.

اوجی گفت: احداث‌ پارک‌های شیمیایی در مناطق محروم بر اساس رویکرد یکپارچه‌سازی فرآیندها به جای ایجاد شرکت های مجزا به عنوان الگوی نوین توسعه اقتصادی و صنعتی شناخته می‌شود. این پارک‌ها معمولاً با واحد مادر که پتروپالایشگاه است، آغاز می‌شوند و اغلب در زنجیره ارزش تا دو یا 3 لایه ادامه می‌یابند و در مجموع شامل 15 تا 20 شرکت کنار هم هستند. این رویکرد موجب تبادل‌ جریان‌های مواد بین واحدها، تامین خوراک پایدار و استفاده از خدمات و زیرساخت‌های مشترک می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ