کد خبر: ۱۷۵۳۸۳
۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۶/۳۰

وزیر خارجه فرانسه این با همتای ایرانی در نیویورک دیدار می کند

وزیر خارجه فرانسه این با همتای ایرانی در نیویورک دیدار می کند

وزیر خارجه فرانسه با ابراز نگرانی از تسریع فعالیت‌های هسته‌ای ایران در صورت طولانی شدن روند مذاکرات وین از دیدار با همتای ایرانی طی هفته جاری در نیویورک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از الجزیره، ژان ایو لودریان با اشاره به اینکه زمان برای توافق احتمالی با تهران در حال گذر است و با گذشت زمان، ایران به فعالیت‌های هسته‌ای سرعت می‌دهد،گفت: طی هفته جاری با حسین امیر عبدالهیان در نیویورک دیداری انجام خواهد شد .

وی افزود: حضور ایران در اجلاس بغداد نشانه مثبتی بود. احتمالا پایان هفته جاری مقامات ایران و طرف های برجامی به غیر از آمریکا، نشستی با هدف ایجاد حرکتی مثبت برای ادامه مذاکرات برگزار خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، اریک بارکس راگلز مقام ارشد وزارت خارجه در دفتر امور سازمان های بین المللی هم گفت: همچنان مسیر دیپلماسی برای دستیابی به بازگشت متقابل به اجرای برجام پایبند ، باقی مانده است .

آنزه لوگار وزیر خارجه اسلوونی در نشست مجمع عمومی آژانس اعلام کرد: اتحادیه اروپا در این مقطع حساس پایبندی به برجام و حمایت از اجرای کامل و موثر آن را اعلام و به مسائل مرتبط با خروج یکجانبه آمریکا از توافق و اعمال دوباره تحریم‌ها اعتراف می‌کند.

وی افزود: رفع تحریم های برجامی در کنار اجرای کامل و قابل راستی آزمایی تعهدات ایران، بخش مهمی از این توافق به‌شمار می‌رود.اتحادیه اروپا به تعهدات از جمله تلاش برای رفع تحریم‌ها عمل کرده است.

ایران تا یک سال پس از خروج آمریکا از برجام به تمام تعهدات ذیل توافق عمل کرد تا به اروپا که وعده می‌داد آثار خروج واشنگتن از توافق را جبران می‌کند، فرصت دهد برای تحقق این وعده تلاش کند اما پس از گذشت یک سال این اقدام محقق نشد. تهران هم در واکنش به بد عهدی طرف اروپایی برخی تعدات را کاهش داد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ