کد خبر: ۱۷۵۳۸۶
۱۰:۲ - ۱۴۰۰/۶/۳۰

پیش‌فروش محصولات ایران خودرو و سایپا با قیمت نامشخص تخلف است
عضو انجمن صنایع و معادن :

پیش‌فروش محصولات ایران خودرو و سایپا با قیمت نامشخص تخلف است

عضو انجمن صنایع و معادن گفت: پیش‌فروش محصولات ایران خودرو و سایپا طبق مصوبه شورای رقابت با قیمت نامشخص تخلف است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، لطف‌الله سیاهکلی با بیان اینکه عدم رعایت مصوبه شورای رقابت در پیش‌فروش خودرو، تخلف محسوب می‌شود به فارس، گفت: اگر ایران خودرو و سایپا مصوبه شورای رقابت مبنی بر اینکه پیش‌پرداخت خودرو مشمول تورم نشود را نپذیرند، اقدامی خلاف شرع و قانون انجام داده‌اند. بنابراین باید این مصوبه را اجرا کنند.

وی افزود: در وهله نخست برای معامله خودرو نباید زمان‌های متعددی در نظر گرفت. به این معنا که خودرو را امروزه به مصرف‌کننده فروخته می شود اما قیمت آن ۳ سال بعد به روز محاسبه شود. زیرا قیمت معامله امروزه باید تعیین تکلیف شود. ساز و کار فروش فوری نامناسب است و در طرح تحقیق و تفحص از صنعت خودرو که در حال بررسی مجلس است به موضوعاتی مانند‌ ساز و کار فروش رسیدگی خواهد شد.

این فعال صنعت خودرو ادامه داد: اعضای شورای رقابت در رابطه با نحوه اقدام خودروسازان در موضوع پیش‌فروش خودرو به استناد ماده ۵۸ قانون اصل ۴۴ با اکثریت آرا مقرر کردند چنانچه مراجع ذی‌صلاح در رابطه با خودروهای انحصاری مشمول دستورالعمل قیمت شورا با پیش‌فروش خودرو موافقت کنند به نسبت مبلغ پرداختی بابت پیش‌پرداخت، هر مشتری درصدی از قیمت رسمی خودرو را در زمان ثبت‌نام نسبت به قیمت کارخانه پرداخت کرده است.

سیاهکلی گفت: طبق مصوبه شورای رقابت در این صورت سهمی از خودرو که پیش‌پرداخت آن قبلا انجام شده مشمول هیچ‌گونه تورم قیمتی احتمالی نخواهد شد و صرفا بقیه سهم باقی مانده مشمول تورم بخشی احتمالی خواهد بود. طبق مصوبه شورای رقابت، خودروهایی با قیمت نامعین، حق پیش‌فروش نخواهند داشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ