کد خبر: ۱۷۵۴۳۴
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۶/۳۱

ایران بزودی مذاکرات وین برای احیای برجام را از سر می‌گیرد
وزیر خارجه:

ایران بزودی مذاکرات وین برای احیای برجام را از سر می‌گیرد

وزیرخارجه در دیدار با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام اینکه رفتار آمریکا در قبال ایران و برجام غیر سازنده است از آغاز دوباره مذاکرات وین در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین امیر عبداللهیان در دیدار با جوزپ بورل در مجمع سازمان ملل با اشاره به اینکه دولت رئیسی در چارچوب اصول به دنبال نتیجه عملی در مذاکرات است ،گفت: دولت ایران با جدیت در حال بررسی سوابق و پرونده مذاکرات است. نه اتلاف وقت می کند و نه رفتار غیر سازنده آمریکا را می‌پذیرد. معطل وعده های توخالی سابقه‌دار هم نخواهد شد.

وی افزود: ملاک عمل طرف های مقابل است و نه اظهار نظر آنها. متاسفانه رفتار و سیاست های دولت بایدن تاکنون در رابطه با ایران و برجام غیرسازنده بود. بایدن با وجود آنکه به صورت زبانی از سیاست های ترامپ انتقاد کرده اما در عمل همان سیاست‌ ها را دنبال می کند.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر آمریکایی ها فکر می کنند با اعمال فشار علیه ایران به نتیجه می رسند، صد در صد اشتباه می کنند. مردم ایران نشان داده اند به فشار و تهدید پاسخ قاطع می‌دهند. تروئیکای اروپایی بجای فشار به آمریکای ناقص برجام برای بازگشت به تعهدات، مدام خواستار تعجیل تهران به انجام مذاکرات هستند.

امیر عبداللهیان گفت: همه طرف ها باید بدانند، برجام باید برای ایران نتایج ملموس داشته باشد و در عمل، برداشتن تحریم های غیرقانونی را مشاهده کند. همه طرف ها باید عملا با برداشتن گام های محکم پایبندی به توافق را ثابت کنند. این وضعیت غیرقابل قبول است که آمریکا از یک طرف گاهی حرف های مثبت می زند و از طرف دیگر تحریم های جدید اعمال می کند.

وی افزود: اگر دیگران به تعهدات برگردند و راستی آزمایی شود،ایران هم آمادگی دارد، اقدامات جبرانی را متوقف کند. کار سختی نیست که آمریکایی ها به تعهدات بر اساس برجام عمل کنند و اروپا به بی عملی پایان دهد.

بر اساس این گزارش، جوزپ بورل هم ضمن مرور اقدامات اتحادیه اروپا برای احیای برجام گفت: موفقیت برجام نه تنها برای ایران و ۱+۴ بلکه برای منطقه و جهان بسیار مهم است. شکست برجام و مذاکرات برای هیچ طرفی خوب نیست. اتحادیه اروپا همواره از سیاست و اقدام مخرب ترامپ در خروج از برجام انتقاد کرده ولی تصمیم دولت جدید آمریکا فصل نوینی برای حفظ و احیای توافق ایجاد کرده است.

وی افزود: مسئولیت آمریکا نسبت به ایجاد وضعیت فعلی روشن است اما همه طرف‌ها باید کمک کنند با اعتماد سازی، نتیجه مطلوبی حاصل شود. قدم اول در این راستا تعیین زمان نشست وین است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ