کد خبر: ۱۷۵۴۶۲
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۷/۲

دومین تلاش جمهوری خواهان برای استیضاح بایدن کلید خورد
به دلیل رسوایی افغانستان:

دومین تلاش جمهوری خواهان برای استیضاح بایدن کلید خورد

جمهوری خواهان دومین تلاش را برای استیضاح جو بایدن به دلیل رسوایی خروج از افغانستان و بحران مهاجران در مرزهای جنوبی آمریکا آغاز کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از هیل، باب گیبز عضو جمهوری خواه ایالت اوهایو در مجلس نمایندگان به همراه ۳ هم حزبی دیگر در دومین تلاش برای استیضاح جو بایدن، طرح دیگری را برای استیضاح وی کلید زدند.

اندی بیگز نماینده جمهوری خواه ایالت آریزونا، برایان بابین از تگزاس و رندی وبر دیگر قانونگذار ایالت تگزاس در مجلس نمایندگان از طرح استیضاح بایدن حمایت کرده اند. دلایل قانونگذارن آمریکایی برای استیضاح بایدن به موضوع بحران مهاجران در مرزهای جنوبی آمریکا و رسوایی خروج این کشور از افغانستان مرتبط است.

طبق قانون اساسی آمریکا، استیضاح رییس جمهور این کشور ابتدا در مجلس نمایندگان به رای گذاشته می‌شود و در صورت تصویبِ استیضاح با دو سوم آرای این مجلس، طرح استیضاح به مجلس سنای آمریکا ارجاع می‌شود.

اولین بار، مارجوری تیلور گرین نماینده جمهوری خواه ایالت جورجیا در روزی که بایدن به عنوان رئیس‌جمهور مراسم تحلیف را برگزار کرد، طرح استیضاح وی را به مجلس نمایندگان ارائه داد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در دوره ریاست جمهوری هم دوبار استیضاح شد. یک بار به دلیل رسوایی موسوم به اوکراین گیت و بار دوم به دلیل حمله مرگبار طرفداران ترامپ به جلسه تایید شمارش آرای ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ در کنگره آمریکا اما در هر دو بار به دلیل تسلط جمهوری خواهان بر مجلس سنا از استیضاح تبرئه شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ