کد خبر: ۱۷۵۴۸۲
۹:۴ - ۱۴۰۰/۷/۳

نگرانی‌ ها درباره پیشرفت‌های برنامه هسته‌ای ایران بی اساس است
وزیر خارجه:

نگرانی‌ ها درباره پیشرفت‌های برنامه هسته‌ای ایران بی اساس است

وزیر خارجه با اعلام اینکه نگرانی‌ طرف های برجامی درباره پیشرفت‌های برنامه هسته‌ای ایران بی اساس است از بازگشت به مذاکرات وین پس از تکمیل بررسی ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین امیرعبداللهیان درباره دلایل اصرار طرف‌های اروپایی برای بازگشت هر چه سریعتر ایران به مذاکرات وین به ایرنا گفت: نگرانی‌ها درباره پیشرفت‌های برنامه هسته‌ای ایران بی اساس است. چرا که تصور می‌کنند، ممکن است ایران به مرحله‌ای برسد که از نظر آنها نگران کننده است.

وی افزود: به صراحت گفته شده ایران فتوای شرعی در این خصوص دارد و ثابت کرده هیچ انحرافی در برنامه‌ صلح آمیز هسته ای نداشته و گزارش‌های آژانس هم این موضوع را تایید کرده است.

این مقام مسئول ادامه داد: بیش از همه ، آنها به دنبال این هستند که دولت جدید ایران بالاخره وارد مذاکره وارد شود. در اولین فرصت ممکن پس از تکمیل بررسی پرونده مذاکرات قبلی، رایزنی ها از سر گرفته خواهد شد اما باید دستاوردی ملموس داشته باشد.

امیرعبداللهیان گفت: طرف خارجی باید طی این مدت حسن نیت را برای بازگشت به تعهدات و احقاق حقوق و منافع ملت ایران به معنای واقعی و عملی  ثابت کند.

وی افزود: از خطوط قرمز دولت رئیسی این است که نمی‌خواهد ایران را به برجام گره بزند و هر بخشی در مسیر توسعه و پیشرفت حرکت کند. البته اگر در این مسیر، مذاکرات وین و برجام هم به نتیجه ای رسید، روابط و پیشرفت های اقتصادی شتاب بیشتری خواهد گرفت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ