کد خبر: ۱۷۵۴۹۱
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۷/۳

تلاش جمهوری‌خواهان برای بلوکه کردن دارایی‌های ایران

تلاش جمهوری‌خواهان برای بلوکه کردن دارایی‌های ایران

کمیته جمهوری خواهان در تلاش است با تصویب لایحه ضد ایرانی در برنامه دفاع ملی ۲۰۲۲ مانع رفع تحریم ها علیه ایران شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از واشنگتن فری بیکن، کمیته مطالعات جمهوری خواهان به عنوان بزرگترین نماینده این حزب در کنگره آمریکا در تلاش است با تصویب لایحه ضد ایرانی در برنامه دفاع ملی سال آینده میلادی ، مانع رفع هر گونه تحریم علیه ایران شود.به گفته مقامات آمریکایی، انتظار می‌رود این لایحه طی هفته جاری در مجلس نمایندگان تصویب شود.

بر اساس این گزارش، جمهوری خواهان می‌خواهند از این طریق به دولت بایدن فشار وارد کنند تا ایران را بر سر میز مذاکره بازگرداند و نسخه 2015 توافق هسته‌ای را طبق خواسته‌های واشنگتن به روز رسانی کنند. در صورت تصویب نهایی این لایحه می‌تواند یکی از مخرب ترین اقدامات آمریکا در جهت فشار به ایران باشد.

همچنین این لایحه بایدن را مجبور می‌کند، گزارشی از اقدامات ایران در منطقه به کنگره ارائه دهد که در صورت تصویب تاکنون از سوی قانونگذاران آمریکا بی سابقه است. در این لایحه مواردی برای کنترل روابط ایران با چین نیز در نظر گرفته شد. چرا که برخی جمهوری خواهان به شدت از افزایش همکاری‌های دوجانبه تهران و پکن نگران هستند.

دولت آمریکا طبق این لایحه موظف است، کنگره را به صورت منظم در جریان روابط پکن تهران به ویژه در زمینه نظامی از جمله خرید و فروش تسلیحات، سفر مقامات نظامی و حمایت‌های مالی قرار دهد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ